۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۶۵۴۵۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

امام خمینی با راهبرد اسلام اصیل، نظام سلطه را به چالش کشید

امام خمینی با راهبرد اسلام اصیل، نظام سلطه را به چالش کشید
امام جمعه ساری گفت: امام خمینی(ره) با راهبری اسلام اصیل، و تغییر نگرش نسبت به انسان و جامعه، هم در بعد نظری و هم در بعد عملی، نظام سلطه را با چالش‌های اساسی روبرو کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در جمع روحانیان و طلاب شهرستان بابلسر ضمن ابراز تسلیت فرا رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد، گفت: امام خمینی (ره) با توکل به خدا و همراهی مردم توانستند نهضت عظیم انقلاب را به پیروزی برسانند و حکومت دینی را در ایران پایه گذاری کنند.
 
امام جمعه ساری افزود: زمانی که نظام سلطه جهانی، سیطره فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود را بر جهان گسترده و تحمیل کرده بود و همه مکاتب جهانی در مقابل نظام سلطه استکباری به زانو درآمده بودند، امام خمینی(ره) توانست با راهبرد‌های عملی و با راهبری اسلام اصیل، و تغییر نگرش نسبت به انسان و جامعه، هم در بعد نظری و هم در بعد عملی، نظام سلطه را با چالش‌های اساسی روبرو کند.
 
وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) تحولی عظیم را در جهان ایجاد کرد، افزود: این انقلاب دینی و مردمی معادلات غرب و شرق را با چالش جدی مواجه کرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، استقلال و آزادی را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این ملت در سایه اراده و خودباوری که امام راحل به آن‌ها هدیه داد امروز به کشوری مقتدر در جهان تبدیل شده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران با اقتدار مسیر رشد و تحول خود را طی می‌کند، ادامه داد: توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمنان علیه ملت ایران، نتوانسته مسیر تحول و پیشرفت کشورمان را تغییر دهد.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با گرامی داشت قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، این قیام مهم را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آن قیام عظیم، مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی را فراهم کرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که قیام ۱۵ خرداد در تاریخ انقلاب ماندگار شد، ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد، روز سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی، طلیعه نهضت امام خمینی (ره) را رقم زد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی به حضور اثرگذار و تعیین کننده علما و روحانیان در نهضت پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت با آگاهی دادن و روشنگری در جامعه، بستر حرکت‌های عظیم مردمی را علیه رژیم طاغوت فراهم کردند.
 
امام جمعه ساری با بیان این این که حضور اثرگذار روحانیت در جامعه همواره خنثی کننده توطئه دشمنان بوده است، بیان داشت: دشمن نیز در طول تاریخ به ویژه دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از حضور در صحنه روحانیت بسیار عصبانی و هراسان بوده و تلاش کرده تا این حضور را کمرنگ کند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت حضور پررنگ روحانیت و طلاب در جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیت و طلاب جهادی در جریان مقابله با ویروس کرونا، بسیار خوش درخشیدند و اثرگذار عمل کردند.
 
وی به تلاش جهادی طلاب و روحانیان در تغسیل، تکفین، و تدفین متوفیان کرونایی در طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: فعالیت طلاب جهادی در جریان قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) ممتاز بوده است./950/پ310/ف
افشین ایمانی
ارسال نظرات