۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۵۷۱۸۳
عضو سابق مجمع نمایندگان طلاب حوزه‌های علمیه:

مسؤولان حوزه در رویکردهای تبلیغی بازنگری کنند

مسؤولان حوزه در رویکردهای تبلیغی بازنگری کنند
حجت الاسلام مرادی گفت: مدیریت حوزه‌های علمیه می‌توانند با عقد تفاهم نامه همکاری با نهادهایی همچون ارشاد و وزارت آموزش و پرورش فرصت دائمی برای تبلیغ طلاب فراهم آورند.

حجت الاسلام جلال مرادی عضو سابق مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، طلاب را جزء ضعیف ترین اقشار جامعه دانست و گفت: به طور کلی طلاب از درآمد کمی بر خوردارند و این موضوع به صورت عمومی است و ورای ضعف مدیریتی و تحریم و شیوع ویروس کرونا می باشد که امروزه به عموم مردم آسیب رسانده است.

وی شهریه و حق التبلیغ طلاب را در کفاف اولیات زندگی ناکافی عنوان کرد و افزود: اجاره مسکن که از اولیات زندگانی است به وسیله شهریه و حق التبیلغ تأمین نمی شود و چگونه طلاب بقیه مخارج خود را تأمین کنند؟

حجت الاسلام مرادی با اشاره به کاهش بی سابقه ارزش پول ملی و مشکلات معیشتی مردم و شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ابتدا به جهت مشکلات اقتصادی کشور مردم در برگزاری جلسات مذهبی دچار مشکل شدند و از میزان این مجالس کاسته شد و اینک هم به جهت شیوع ویروس و ممنوعیت اجتماع این مجالس تعطیل است همان طور که در ماه رمضان مساجد تعطیل بود و به تبع آن طرح تابستانی برگزار نشد.

وی عدم برگزاری جلسات مذهبی و مراسمات را موجب کاهش فرصت تبلیغ بیان کرد و افزود: مسؤولان حوزوی باید به این مسأله توجه کنند که شاید این شرایط  ادامه داشته باشد و این شرایط زندگی طلاب را دچار مشکل خواهد کرد و لازم است در مسائل پرداخت حق التبلغ یک بازنگری کنند.

استاد حوزه علمیه بهره گیری از فضای مجازی در وضع کنونی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: از فضای مجازی برای تبلیغ می توان بهره برد و مسؤولان حوزوی نیز می توانند فعالیت تبلیغی طلاب در فضای مجازی را ارزیابی و ملاک قرار دهند.

وی دومین راهکار بهبود معیشت طلاب را، حل معضل مسکن دانست و گفت: تجربه مدینه العلم و مسکن مهر را دیدیم و خوب است از این تجربه در شهرستان ها برای طلاب استفاده شود و به جهت تبلیغ و یا تدریس به طلاب واگذار شود.

حجت الاسلام مرادی راهکار سوم را تعامل با نهادهای آموزشی و فرهنگی همچون ارشاد و آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مدیریت حوزه های علمیه می توانند با عقد تفاهم نامه همکاری از فرصت دائمی تبلیغ در این نهادها و سازمان ها بهره ببرند چرا که نوع کار در این نهادها دائمی است./1370/ت302/ف

ارسال نظرات