۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۵۷۱۸۸
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

رسانه ها مباحث فرهنگی را جزء دغدغه های خود قرار دهند

رسانه ها مباحث فرهنگی را جزء دغدغه های خود قرار دهند
حجت الاسلام سالاری گفت: رسانه ها مباحث فرهنگی همانند حجاب و عفاف را جزء دغدغه های کار خود قرار دهند و صرفا در حوزه سیاست قلم نزنند و دغدغه آنها مردم، اسلام و انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری صبح امروز در دیدار جمعی از فعالان عرصه رسانه کرمانشاه بیان کرد: کار اصحاب رسانه در عصر کنونی کمتر از جهاد رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نیست.

این استاد حوزوی ادامه داد: امروز کار شما به عنوان افسران جنگ نرم بسیار حساس و کلیدی است و خدایی ناکرده فعالیت و اقدام بی تدبیری از سوی رسانه ها تبدیل به خوارک رسانه ای دشمن می شود.

وی گفت: البته اصحاب رسانه در کشور مشکلات و دغدغه هایی در حوزه کاری خود دارند که این امر قابل انکار نیست و دولت موظف است که صدای خبرنگاران را بشنود و به مشکلات این بخش توجه کامل داشته باشد.

حجت الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، گفت: خوشبختانه دستورات دین اسلام به صورت صریح، کامل و روشن به همه مسلمانان ابلاغ شده است و جایی برای ایجاد شبه سازی در آن دیده نمی شود.

این استاد حوزوی تصریح کرد: البته برخی از مغرضان هستند که با ادعای خود بسیاری از فرامین دینی و اسلامی را به زعم خود تحلیل و نقد می کنند!!.

وی با اشاره به اینکه برخی از روشنفکران و غرب زده ها به دنبال استحاله فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی هستند، بیان داشت: شرایط و قوانین حجاب اسلامی به صراحت در دین و فقه اسلامی بیان شده است و حتی در قرآن کریم در مورد این مسئله مهم آیات فراوان بر رسول اکرم (ص) نازل شده است، ولی این عده خود را به خواب زده اند و می خواهند به هر طریق ممکن دستورات الهی را زیرسؤال ببرند.

حجت الاسلام سالاری با انتقاد از پوشش نامناسب برخی از بانوان در جامعه عنوان کرد: برخی از بانوان مسلمان تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان دین و شبکه های ماهواره ای، قوانین صریح اسلام همانند حجاب را با پوشش نامناسب خود زیر سؤال می برند که باید گفت عملکرد این دست از بانوان آب به آسیاب دشمنان ریختن می باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بسیاری از سایتها و کانال های مجازی با سر دادن شعارهای تساوی حقوق زن و مردم و... به دنبال ایجاد شبهه در موازین دینی هستند و متاسفانه عده ای نیز تحت تاثیر این تبلیغات دروغین دشمن قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: لذا به صراحت باید گفت که پوشش برخی از بانوان در جامعه به هیچ وجه در شان نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود گفت: بانی اصلی این وضعیت نامناسب در جامعه اسلامی را باید شبکه های ماهواره ای، کانال های تلگرامی و... دانست.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود اظهار داشت: از رسانه ها درخواست داریم که مباحث فرهنگی همانند حجاب و عفاف را جزء دغدغه های کار خود قرار دهند و صرفا در حوزه سیاست قلم نزنند و دغدغه آنها مردم، اسلام و انقلاب باشد./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات