۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۵۷۱۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

شورای عالی ستایشگری در استان قزوین فعالیت خود را آغاز می‌کند

شورای عالی ستایشگری در استان قزوین فعالیت خود را آغاز می‌کند
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: به منظور ساماندهی، هدایت منطقی و نظم بخشی و ارتقای کیفی فعالیت مداحان، شورای عالی ستایشگران در استان قزوین تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، جلسه هماهنگی کانون مداحان استان قزوین با حضور حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، سرپرست معاونت فرهنگی و اعضای کانون مداحان استان در اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی در این نشست اظهار داشت: نقش مداحان گاهی از منبر روحانیون بالاتر است و یک مداح با یک رباعی می‌تواند تأثیر ارزشمندی در مخاطب گذارد.

وی اضافه کرد: حزب مؤتلفه ابتدا با جمع مداحان و هیئت‌های مذهبی شکل گرفت و تأثیر زیادی در هدایت جوانان انقلابی داشت و امروز هم ما به نقش شما واقفیم و اداره تبلیغات اسلامی چه باشد یا نباشد شما باید فعالیت مهم خود را به‌خوبی انجام دهید.

زهرایی تصریح کرد: ما خادم مردم هستیم و با کمک مداحان باید از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات برای تبلیغ دین استفاده کنیم تا به اهداف تعیین شده برسیم.

وی یادآور شد: بر اساس تأکید ریاست محترم سازمان در دوره جدید باید مدیران تبلیغات اسلامی از مسیر تحول یک گام جلوتر باشند زیرا در دهه پنجم انقلاب، نیازمند تحول و دگرگونی در روش‌ها و مدیریت‌ها هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید در برخی امور گذشته بازنگری کنیم و نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و با چراغ راه جلو برویم تا تأثیرگذاری فعالیت‌های ما بیشتر باشد.

وی اضافه کرد: شاید شیوه سازمان تبلیغات اسلامی در دوره گذشته به گونه‌ای بود که منتظر می‌ماند تا سراغش بیایند اما امروز رویکرد ما رفتن به سراغ مخاطب است تا هدایت و راهنمایی کنیم و جوانان انقلابی وارد میدان شده و در امور دینی و مذهبی پیشگام باشند.

زهرایی گفت: در حوزه مداحی باید بستر کار توسط سازمان مهیا شود اما اصل کار با خود مداحان است و در این راستا ورود پیش کسوتان و مداحان شاخص می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد.

وی بیان کرد: باید پیش کسوتان بتوانند مسیر آیندگان را هموار کنند، هر چند کانون مداحی در اردبیل است اما در استان افراد شاخص متعددی در عرصه مداحی داریم که می‌توانند الگوی جوانان باشند و مسیر آینده را به‌خوبی ترسیم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار داشت: به نظر می‌رسد در بخش مردمی کردن مداحی و ساماندهی این گروه دچار ضعف هستیم که باید آن را جبران کنیم به همین دلیل در رویکرد جدید سازمانی استفاده از مداحان شاخص در اولویت است.

وی اضافه کرد: با تشکیل شورای عالی ستایشگری در استان‌ها از افراد شاخصی که منتصب خواهند شد برای ساماندهی و نظارت بر امور مداحان استفاده خواهیم کرد تا چالش‌های این عرصه کمتر شود و انتظار داریم اعضای این شورا برای تحول در این عرصه همکاری مناسبی داشته باشند.

زهرایی گفت: امروز با کثرت گرایش برخی افراد به مداحی مواجه هستیم که اگر این وضعیت کنترل نشود شاهد انحراف از مسیر خواهیم بود و آسیب‌های جدی خواهیم دید لذا باید مداحان شاخص در صحنه باشند و نظارت و هدایت را بخوبی انجام دهند.

وی افزود: مدیریت شادی و عزای جامعه با مداحان است و نقش شما تأثیرگذار است و امیدواریم با منابع مالی محدودی که داریم بتوانیم کارهای مؤثری را در دوره جدید عملیاتی کنیم و در این میان اختیارات حقوقی را به شما می‌دهیم تا کارها سامان یابد.

زهرایی گفت: استکبار دنبال تخریب حوزه مداحی، روحانیون و بنیان خانواده است لذا باید مراقب باشیم و با هوشیاری از این دسیسه جلوگیری کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مداحان توانسته‌اند فرهنگ ارزشمند شهادت و انتظار را زنده نگهدارند و امیدواریم با تشکیل شورای عالی ستایشگری بتوان ضمن نظارت بر فعالیت کانون مداحان، بررسی آسیب‌ها و هدایت منطقی کانون را انجام داد.

وی در پایان گفت: در این شورا ۴ نفر منصوب شده و ۳ نفر هم توسط مداحان انتخاب می‌شوند تا اهداف تعیین شده را مدیریت کنند که در این روش شورای عالی در رأس خواهد بود و زیر مجموعه آن به ترتیب کانون مداحان استان و سپس کانون‌های شهرستانی خواهد بود./955/د102/ف

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات