۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۵۷۲۱۶
تولیت مدرسه علمیه مروی:

هدف طلبه از تحصیل علوم حوزوی باید کسب سلامت قلب باشد

هدف طلبه از تحصیل علوم حوزوی باید کسب سلامت قلب باشد
آیت الله تحریری با بیان اینکه هدف طلبه از تحصیل علوم و معارف حوزوی باید کسب سلامت قلب باشد، گفت: هیچ علمی بالاتر از طلب سلامت روح نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در مسجد جنوبی مدرسه سپهسالار به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از اهداف والای انبیا و اولیای الهی توجه به مساله طلب عافیت است.

وی با بیان اینکه عافیت‌طلبی مسأله بسیار مهمی است، ادامه داد: عافیت‌طلبی با تنبلی، کسالت و سستی سازگار نیست بلکه با مجاهدت و طلب همراه است.

آیت‌الله تحریری با استناد به کلام امام صادق(ع) ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: انسان باید بداند آن علمی که می‌خواهد طلب کند چه علمی باید باشد و هدف خویش را از طلب آن مشخص کند برای همین می‌توان گفت هیچ علمی مانند طلب سلامت نیست.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تأکید بر اینکه مقصد انسان در طلب علم باید رسیدن به‌سلامت باشد، عنوان کرد: در وجود آدمی سلامت روح محور است، حتی محور فرمایشات و دستورات انبیا و اولیای الهی رسیدن به‌سلامت و عافیت روحی بوده لذا انسان علومی را که نتیجه آن سلامت روحی است باید دنبال کند.

وی افزود: طلبه زمانی که ادبیات، فقه، اصول، منطق و غیره را می‌خواند باید بداند که برای رسیدن به‌سلامت روح آن علوم را کسب می‌کند در غیر این صورت آن علوم نفعی برای او نخواهد داشت. همچنین در ادامه حضرت فرمودند: هیچ سلامتی مانند سلامت قلب نیست.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه عافیت حسن عاقبت است و در برابر آن سوء عاقبت قرار دارد، اظهار داشت: اگر انسان با عافیت حرکت نکند و در کسب عافیت روحی تلاشی نداشته باشد به‌طورقطع به سوء عافیت و نا سلامتی گرفتار می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به حدیث دیگری از امام صادق(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: اگر می‌خواهید عملتان تا هنگام مرگ به خیر ختم شود نباید نعمات الهی را در مسیر معصیت مصرف کنید؛ عمر و دوران جوانی بالاترین نعمت پروردگار برای کسب فضائل الهی و معارف نورانی اهل‌بیت(ع) است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات