۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۵۷۰۲۴
تولیت مدرسه علمیه مروی:

توبه روح انسان را از تاریکی گناه پاک می کند

توبه روح انسان را از تاریکی گناه پاک می کند
آیت الله تحریری با بیان اینکه توبه روح انسان را جلا داده و از گناه پاک می کند، گفت: ابدیت سرنوشت نهایی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، عصر امروز در جلسه درس شرح کتاب شریف چهل حدیث امام خمینی(ره) که به‌صورت مجازی برگزار شد، درباره نتیجه استغفار و توبه، گفت: هر یک از اعمال انسان تأثیری بر روح او می‌گذارد.

وی افزود: اعمال از جهت انگیزه و آن روشی که انسان اتخاذ می‌کند سبب می‌شود تأثیر گوناگونی بر روح آدمی داشته باشد؛ برای مثال اگر انگیزه انسان بر انجام عملی بلند باشد قطعاً تأثیر آن بر روح بیشتر خواهد بود.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه مقصد حرکت انسان در عالم دنیا به‌سوی نجات و آرامش ابدی روح است، اضافه کرد: آدمی اگر عظمت مقصد را درک کند هر زحمتی که برای رسیدن به آن مقصد لازم باشد را تحمل کرده و خود را از آلودگی‌ها دور می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی بابیان اینکه آیات قرآن کریم انسان را به مقصد اعلی توجه می‌دهد، اظهار داشت: همچنین قرآن کریم توصیه می‌کند انسان هرگز از مقصد اعلی غفلت نکند.

وی با اشاره به اینکه انسان با توجه به ماهیت عالم دنیا می‌تواند به عالم آخرت توجه خاص داشته باشد، اضافه کرد: ماهیت عالم دنیا گذرا است و تنها چیزی که باقی می‌ماند آن جنبه ابدی انسان است.

آیت‌الله تحریری با تأکید بر اینکه گناه و معصیت روح آدمی را تاریک و ظلمانی می‌کند، عنوان کرد: توبه نیز سبب پاک شدن و زدودن این تاریکی می‌شود؛ خداوند متعال با غفار بودن و ستارالعیوب بودنش این نورانیت را در وجود انسان ایجاد می کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: زاری و تضرع هنگام توبه سبب می‌شود روح انسان صفا و جلا پیدا کند و توبه‌کننده از تاریکی و آلودگی گناه دور شود. خداوند به بنده مومن فرصت می‌دهد تا اشتباه خود را جبران و از خطایش توبه کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات