۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۵۶۹۱۴
با حضور آیت الله امامی کاشانی؛

مراسم عمامه گذاری ۵ تن از طلاب مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد

مراسم عمامه گذاری ۵ تن از طلاب مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه عالی شهید مطهری به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در همین مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه عالی شهید مطهری امروز به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در همین مدرسه علمیه برگزار شد.

براساس این گزارش پس از قرائت آیات قرآن کریم و مدیحه سرایی، طلاب با نام های محمد مهدی ریاحی، محمد رضا  ماتمی، محمدرضا محمدزاده، سید محمد صادی میرحسینی و علی مرادی خان با حضور در جایگاه توسط آیت الله کاشانی معمم شدند. 

در ادامه آیت الله امامی کاشانی با بیان حدیثی از امام رضا(ع) گفت: دوست واقعی هر انسانی عقل اوست.

وی افزود: عقل حقیقتی است که انسان باید درست او را هدایت کند، عقلی که در مکتب توحید، علم و معارف اسلام پخته و کامل شده باشد این عقل به عقل کلی وصل می شود.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه عقل کل وجود مقدس امام زمان(عج) است، اظهار داشت: عقل جزئی عقل را بدنام کرد مقصود از عقل جزئی آن عقلی است که با هوی و هوس و جهل همراه باشد.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری با تاکید بر اینکه عقل باید در مکتب قرآن و عترت تربیت شود، عنوان کرد: چنین عقلی دست انسان را گرفته و او را به سعادت می رساند.

وی در پایان خطاب به طلاب معمم شده خاطرنشان کرد: امیدوار هستم کسانی که امروز به لباس روحانیت ملبس شدند به واسطه عقلی که دست خودش را به دست وحی می دهد سعادتمند شوند./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات