۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۵۷۳۳۰
آیت الله حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با رسا:

تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب فتنه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب فتنه‌های دشمنان را خنثی می‌کند
نماینده خبرگان با اشاره به اینکه مجلس خبرگان با تعیین رهبری، امت اسلامی را در دوران غیبت حفظ می کند، گفت: در جامعه ما بالاتر از تدابیر حکیمانه رهبری تدبیری وجود ندارد.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز آغاز به کار نخستین مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف اساسی مجلس خبرگان رهبری این است که با تعیین رهبری، امت اسلامی را در دوران غیبت امام زمان(عج) حفظ کرده و نگذارد امت اسلامی بدون ولی فقیه که نائب امام زمان(عج) است، بماند.

وی به تبیین نقش مردم با انتخاب اعضای مجلس خبرگان در تعیین رهبری اظهار داشت: بر اساس آیین دموکراسی، مردم باید در انتخاب رهبر خودشان نقش داشته باشند، از این جهت مردم با انتخاب اعضای مجلس خبرگان در انتخاب رهبر خودشان نقش ایفا می کنند.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های دین یک شخص مجتهد عادل می تواند نائب امام زمان(عج) و ولی فقیه امت اسلامی باشد، عنوان کرد: از لحاظ شرعی یک جمع متشکل از مجتهدان و متخصصان باید گرد هم آمده و کسی که شایستگی دارد را برای رهبری امت اسلامی مشخص کنند که اعضای مجلس خبرگان از سوی مردم برای آن انتخاب می شوند و این وظیفه را بر عهده دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شبهه دور در تعیین رهبری را مورد توجه قرار داد و آن را شبهه ای نادرست و بی اساس خواند و افزود: دور آن چیزی است که حد تناهی نداشته باشد؛ رهبر معظم انقلاب را مجلس خبرگان دوره نخست انتخاب کرد که اعضای آن را جامعه مدرسین تأیید صلاحیت کرده و مردم آنها را انتخاب کردند؛ از سوی دیگر حال که اعضای شورای نگهبان از سوی رهبری معرفی و تعیین می شوند، بعد از ایشان، شایستگان خبرگی را انتخاب می کنند و خبرگان منتخب نیز رهبر بعدی را که دخالتی در انتخاب شورای نگهبان نداشته است را تعیین می کنند، بنابراین دور به وجود نمی آید.

وی همچنین به مدیریت داهیانه رهبر انقلاب و نقش ایشان در هدایت امت اسلامی اشاره و تأکید کرد: بدون شک در جامعه ما بالاتر از تدابیر حکیمانه رهبری تدبیری وجود ندارد و ما تردیدی نداریم که ایشان از هدایت ها و امدادهای غیبی برخوردار هستند.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بسیاری از توطئه ها و مسائل را قبل از این که دیگران بدانند، مطرح کرده و برای حل آن راهکار ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: همین کاری که آقای رئیسی هم اکنون انجام می دهد و با فساد مبارزه می کند را رهبر معظم انقلاب چندین سال قبل در قالب مقابله با دانه درشت ها بیان فرموده بودند، اما کسی شایستگی عمل به منویات ایشان را نداشت./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات