۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۶۵۷۳۷۶
رییس دارالقرآن کریم کشور:

نظام آموزش قرآنی نیازمند تحول اساسی است

نظام آموزش قرآنی نیازمند تحول اساسی است
حجت الاسلام اخوان صباغ با بیان اینکه قرآن بایستی الگوی واقعی مردم جامعه قرار گیرد گفت: نظام آموزش قرآنی نیازمند تحول اساسی است.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام «مهدی اخوان صباغ » در نشست با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی گیلان که در اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد اظهارکرد: انس و ارتباط با قرآن زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و از آسیب ها و ناهنجاری ها جلوگیری می کند.

رییس دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه فعالیت در حوزه مؤسسات و خانه‌های شهری و روستایی دارالقرآن حرکتی جهادی است، گفت: سعی براین است که فعالیت‌های قرآنی جنبه راهبردی را در سطح کلان محقق کند.

وی اذعان کرد: دولت ها بایستی توجه ویژه ای به فعالیت های قرآنی داشته باشند چرا که انس با قرآن از ورود بسیاری از فرهنگ‌های ناهنجار جلوگیری می کند.

حجت الاسلام اخوان صباغ به انتقاد از بی مهری دولت‌ها در حق خانه‌های قرآن و عدم فراهم کردن امکانات برای فعالیت خانه‌های قرآنی پرداخت و خاطرنشان کرد: تصویب قوانین درست و حمایت مسئولان امر زمینه رسیدن به اهداف فعالیت های قرآنی را مهیا می کند.

وی اضافه کرد: رسیدن به نقطه مطلوب تمدن سازی دینی که با حرکت‌های مردمی و خودجوش فراهم می شود از جمله اهدافی است که دنبال می شود.‌

رییس درالقرآن کشور با تاکید بر اینکه نظام آموزش قرآن نیازمند تحول اساسی است تصریح کرد: با خلاقیت و ابتکار جدید در این حوزه می توان به پیشرفت های ارزشمند و تاثیرگذاری دست یافت.‌

وی اضافه کرد: فضای حقیقی تنها حلقه ارتباط نیست، آموزش‌های غیرحضوری و فضای مجازی در حفظ ارتباط با مردم در آموزش‌های قرآنی بسیار موثر بوده و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام  اخوان صباغ با تاکید بر ایتکه قرآن باید الگوی واقعی جامعه باشد، افزود: مربیان قرآن حوزه فعالیت‌های قرآنی خود را به سمت کنش‌های اجتماعی و کمک به مستضعفان هدایت کنند.

رییس دارالقرآن کشور اظهار داشت: فعالیت های قرآنی با وجود کمبودها همچنان پایدار بوده و مربیان با تلاش و جدیت در این حوزه فعالیت می کنند.

ارسال نظرات