۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۵۷۳۸۱
آیت‌الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

امنیت حاکم بر کشور مرهون مدیریت حکیمانه رهبر انقلاب است

امنیت حاکم بر کشور مرهون مدیریت حکیمانه رهبر انقلاب است
آیت الله مجتهد شبستری امنیت حاکم بر کشور را مرهون مدیریت حکیمانه رهبر انقلاب دانست و گفت: با پیروی از رهنمودهای معظم له مشکلات کشور رفع می شود.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت مدرسه علمیه ایروانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی علاوه بر اسلامی بودن جنبه مردمی بودن نیز دارد، گفت: در قانون اساسی طبق اصول 107، 108 و 111 انتخاب رهبر توسط مجلس خبرگان که مردم اعضای آن را انتخاب می‌کنند، انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان باید در هرزمانی وجود داشته باشد و به وظیفه خود عمل کند، ادامه داد: جایگاه مجلس خبرگان به‌منظور تعیین اصل رهبری که بالاترین مقام در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله مجتهدشبستری به یکی دیگر از وظایف مجلس خبرگان اشاره و بیان کرد: از وظایف دیگر مجلس خبرگان بر اساس اصل 111 قانون اساسی آن است که هرگاه رهبری از انجام وظایف قانونی خویش ناتوان و یا فاقد شرایط مذکور در اصل پنجم شد تشخیص این امر و برکنار کردن ایشان بر عهده مجلس خبرگان خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کمیسیون تحقیق از ابتدای دوره اول مجلس خبرگان رهبری همواره این مهم را بررسی و رصد کرده و الحمدالله در رهبر انقلاب نه‌تنها ناتوانی در صفات مذکور مشاهده نشده بلکه مدیریت، مدبریت، شجاعت و عدالت معظم له بیشتر از گذشته آشکار و ثابت‌شده است.

وی درباره مدیریت رهبر انقلاب، عنوان کرد: همان‌گونه که در قانون اساسی آمده رهبر انقلاب علاوه بر اینکه برخی مسؤولان مانند فرماندهان نیروی نظامی کشور، رییس قوه قضاییه، رییس مجمع تشخیص مصلحت، تنفیذ رییس جمهور و غیره را انتخاب و انجام می‌دهند هدایت مردم و رهنمود دادن و نظارت کردن به فعالیت‌های قوای سه‌گانه را نیز بر عهده‌ دارند.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: اگر مردم و مسؤولان به رهنمودهای رهبر انقلاب که در زمینه‌های مختلف مانند مسائل اقتصادی ازجمله اقتصاد مقاومتی، استفاده از تولید داخلی، جهش تولید و غیره عمل کنند شاهد رفع مشکلات و رشد و پیشرفت کشور خواهیم بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب حامی اقتدار، استقلال، امنیت و پیشرفت کشور هستند، عنوان کرد: داعش بعد از سوریه و عراق رؤیای به آشوب کشاندن کشور ایران را در سر می‌پروراند اما با مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب نه‌تنها امنیت در کشور حفظ شد بلکه ایشان با حمایت از امنیت و حاکمیت دولت عراق و سوریه منطقه را از ناامنی گسترده حفظ کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: رهنمودهای معظم له نه‌تنها در مسائل داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز راهگشا بوده و هست؛ انصافاً ایشان در مدیریت داخلی و خارجی نمره عالی کسب کردند و همواره ملت ایران باید شاکر این موهبت الهی باشند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
درود بر شما درد آقا بخورد در دل مسوولان‌رانت خوار و اختلاس گر
0
0
ناشناس
United Kingdom
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
خدا اقامونو تاج سرمونو حفظ کنه
0
0