۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۵۷۴۰۱

هشدار سازمان ملل درباره خطر گرسنگی در یمن

هشدار سازمان ملل درباره خطر گرسنگی در یمن
هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن از کاهش محسوس کمک‌های مالی و بروز خطر گرسنگی در این کشور جنگ‌زده خبر داد

به گزارش خبرگزاری رسا، «لیز گراندی» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن گفت که این کشور بار دیگر به علت کاهش توان مالی سازمان در آستانه گرسنگی قرار گرفته است. به نوشته روسیا الیوم، او گفت: « برنامه کمک‌هایی که بهداشت و غذا را در یمن پوشش می‌داد، به دلیل کمبود بودجه و شرایط اقتصادی عملا متوقف و اوضاع به طور دلهره‌آوری وخیم شده است.»

به گفته این مقام سازمان ملل، کمک‌های «برنامه جهانی غذا» پیش از این ۱۳ میلیون یمنی را پوشش می‌داد و اکنون این میزان به ۸.۷ میلیون نفر کاهش یافته است و برخی از یمنی‌ها به نیمی از سهم غذایی خود دست می‌یابند.

هم‌اکنون و در ششمین سال جنگ، مرزهای زمینی، هوایی و دریایی یمن همچنان در محاصره کامل ائتلاف سعودی است. حدود ۱۴ میلیون نفر در این کشور با قحطی مواجه هستند، ۳ میلیون کودک دچار سوءتغذیه‌اند و ۱۸ میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند؛ این آمار به علاوه ۳ میلیون آواره جنگی، نشان از جنایتی بسیار بزرگ دارد که محاصره یمن عامل اصلی آن است.

منبع: فارس
ارسال نظرات