۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۵۷۴۱۲
آیت‌الله جاودان مطرح کرد؛

کدام دسته انسان ها از حیوان پست تر می شوند؟

کدام دسته انسان ها از حیوان پست تر می شوند؟
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اولوالألباب همیشه در حال تفکر هستند، گفت: انسان نباید غرایز خود را در مسیر گناه خرج کند این با سیر کمالی او منافات دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه اخلاق که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: انسان به‌واسطه آن دسته از توانایی‌هایی که خداوند در وجود او قرار داده می‌تواند در این عالم زندگی کند.

وی افزود: اگر این قدرت و توان در وجود انسان نبود ماندگاری او در عالم دنیا غیرممکن بود و این قدرت تنها نیازهای حداقلی او را رفع می‌کند.

آیت‌الله جاودان با تأکید بر اینکه انسان موجود خارق‌العاده‌ای است، عنوان کرد: آدمی اگر همت کند می‌تواند به نیروهای برتر و متعالی‌تر خویش یعنی انسانیت برسد؛ چنین انسانی می‌تواند قدرت اداره جهان را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قوه عقل را برترین نیروی وجودی انسان برشمرد و عنوان کرد: آدمی اگر قوه عقلانی خویش را تقویت کرده و به کمال برساند می‌تواند همه نیروهای پست حیوانی خویش را تحت کنترل گرفته و عملکردش بر اساس فرمان عقل انجام شود.

وی با بیان اینکه اولوالألباب همیشه در حال تفکر هستند، اظهار داشت: این افراد همواره در حال زندگی انسانی و رشد عقلانی هستند. انسان اگر به همه وظایف خود عمل کند می‌تواند به بالاترین مرتبه انسانی دست یابد.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: بدترین فرضی که برای انسان تصور می‌شود آن است که غرایز خود را در مسیر گناه قرار دهد چنین انسانی می‌تواند از حیوان و حتی از جمادات پست‌تر شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات