۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۵۷۴۱۶
حجت الاسلام میرزایی:

تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام اسلامی است

تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام اسلامی است
نماینده مجلس شورای اسلامی سنجیدن مصوبات مجلس با معیارهای شرعی و قانون اساسی را از وظایف شورای نگهبان برشمرد و گفت: تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام است.

حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره وظایف و اختیارات شورای نگهبان، گفت: اصلی ترین وظیفه شورای نگهبان تایید صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان استصوابی است، عنوان کرد: تفاوت نظارت استصوابی و غیر استصوابی در آن است که در نظارت غیر استصوابی ناظر می تواند موارد تخلف را اطلاع دهد اما قدرت اجرایی برای برخورد را ندارد اما در نظارت استصوابی ضمن اینکه نظارت انجام می شود در صورت تخلف توان برخورد با متخلف نیز وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم سنجیدن مصوبات مجلس با معیارهای شرعی و قانون اساسی را از دیگر وظایف شورای نگهبان برشمرد و اظهار داشت: دقت شورای نگهبان بر قوانین و مصوبات مجلس ضامن سلامت قوانین است.

وی افزود: وظیفه صیانت از رأی مردم به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور بر عهده شورای نگهبان است بر همین اساس تضعیف شورای نگهبان از سوی هر جریان و یا گروهی صحیح نبوده و منجر به تضعیف نظام می شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات