۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۵۷۴۸۲
آیت الله امامی کاشانی:

حضور در مجامع عمومی بدون رعایت مسائل بهداشتی حرام است

حضور در مجامع عمومی بدون رعایت مسائل بهداشتی حرام است
امام جمعه موقت تهران حضور در مجامع عمومی بدون رعایت مسائل بهداشتی را حرام و گناه دانست و علت آن را ابتلاء افراد مختلف و سیر صعودی این بیماری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه روز جمعه در ساحت حضور با اشاره به آیات 155 تا 157 سوره مبارکه بقره گفت: این آیات به حوادث آخرالزمان و ابتلائاتی که به وجود می آید اشاره دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات یکی از علائم قبل از ظهور خوف و ترس مؤمنان است، ادامه داد: خداوند متعال انسان ها را در آخرالزمان با شرایط خوف و ترس امتحان می کند؛ در روایت آمده است که در اواخر حکومت بنی العباس خوف و ترس بر مؤمنان غالب می شود و با این ترس امتحان می شود؛ مراد از حکومت بنی العباس همان اسلام دروغین محسوب می شود که نام اسلام را دارد، اما تهی از اسلام است، نمونه اسلام بنی العباس همین تکفیری های موجود در در جهان هستند که از جمله آنها می توان به آل سعود اشاره کرد.

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه نابسامانی های اقتصادی و گرانی ها نیز از علائم ظهور و آخرالزمان محسوب می شود، بیان کرد: در آخرالزمان خوف مهم و آن چیزی که علیه مؤمنان مشکل آفرینی می کند، حکومت تکفیری ها است، زیرا اینها جهان اسلام را با پول و خدعه و نیرنگی که دارند بر هم می ریزند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: گرچه آمریکا و صهیونیست ها ظالم هستند، اما اگر تکفیری ها و پول آل سعود نبود، آمریکا و صهیونیست ها نمی توانستند تا این اندازه پیشروی داشته باشند.

وی یکی از امتحانات آخرالزمان را مرگ بسیار توصیف و تأکید کرد: امروز در چنین شرایطی قرار داریم، بنابراین باید با تأسی به مبانی دینی صبر پیشه کنیم و با استقامت و ایستادگی تسلیم نشویم و جزء منتظران حقیقی امام زمان(عج) باشیم.

آیت الله امامی کاشانی امنیت، استقلال و مقاومت جمهوری اسلامی را از عنایات و نعمت های ویژه خداوند دانست و خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی مسیر مقاومت را با هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب ادامه می دهد و در تحولات جهانی هضم نمی شود؛ نظام اسلامی تحت تدابیر رهبر انقلاب ادامه دهنده مسیر امام زمان(عج) بوده و هیچ‌گاه از مسیر خود منحرف نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مؤمنان حقیقی در برابر تحریم ها، تهدیدها، ظلم، خدعه و نیرنگ دشمنان اسلام ایستادگی می کنند، مطرح کرد: امت اسلام و مؤمنان باید همت و اهتمام ویژه داشته باشند و خودشان را در برابر دشمن کوچک نپندارند و تسلیم نشوند، زیرا تسلیم شدن، خواسته دشمن است و ما نباید این خواسته را برآورده کنیم.

وی ایستادگی در برابر دشمن را تکلیفی مهم برای همه مسلمانان تلقی و اضافه کرد: امروز ما باید همواره به یاد امام زمان(عج) باشیم و به مردمی که نیازمند کمک هستند، کمک کنیم؛ امروز نظام پزشکی و جامعه پرستاری به خوبی این کار را انجام می دهد و برای کمک به مردم فداکاری می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز بدون رعایت مسائل بهداشتی در جمع آمدن حرام و گناه است، زیرا هم خود فرد و هم دیگران مبتلا می شوند و این بیماری سیر صعودی پیدا می کند، خاطرنشان کرد: صعودی شدن این بیماری به خاطر این است که ما به وظیفه خود عمل نمی کنیم؛ گناه تنها غیبت و دروغ و تهمت نیست، بله مضطرب کردن جامعه نیز گناه بوده و ما باید هر چه بیشتر به وحدت کشور توجه کنیم و بدانیم هر چه اتحاد بیشتر باشد استقامت و صبر در برابر دشمن بیشتر خواهد بود.

آیت الله امامی کاشانی به سنت امتحان الهی اشاره کرد و با بیان اینکه زندگی انسان در دنیا و آخرت بر اساس میزان سربلندی اش در امتحانات الهی پایه ریزی می شود، گفت: امتحان انسان را بر ناملایمات حاکم کرده، بر مشکلات غالب می کند و سبب می شود هیچگاه در برابر دشمن تسلیم نشود؛ امروز دشمن می خواهد کشورهای اسلامی را ببلعد و امت اسلامی باید با استمداد از حضرت ولی عصر(عج) در برابر آن ایستادگی کند./841/پ201/ف

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نا شناس
United States
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
.. خودتون برای مقابله با فساد چکار کردید
0
0
ناشناس
United States
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
انتفاد
0
0