۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۶۵۷۵۱۵
امام جمعه بخش شاهدیه یزد:

گرانفروشان و محتکران بازندگان امتحان الهی کرونا هستند

گرانفروشان و محتکران بازندگان امتحان الهی کرونا هستند
امام جمعه بخش شاهدیه یزد در جمع مسوولان مدرسه علمیه معصومیه یزد گفت: کسانی که با گرانفروشی، کم فروشی و احتکار به اقتصاد جامعه اسلامی ضربه زدند و مسوولانی که با کم کاری به وظیفه خود در برابر مردم عمل نکردند به عنوان مردود شدگان صحنه کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود دهقان نیری در نشست مدیر و مسئولان مدرسه علمیه معصومیه یزد اظهار داشت: کرونا را در یک نگاه می توان به عنوان امتحان الهی دانست که عده ای پیروز و عده ای شکست خوردند.

وی گروه های جهادی، کادر پزشکی و مبارزان این عرصه را در زمینه های مختلف کمک به بیماران، ضدعفونی معابر و برگزاری رزمایش مواسات و مؤمنانه در مساجد، حسینیه ها، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، تکایا، امامزادگان و...برای کمک به محرومان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا را برندگان عرصه امتحان الهی کرونا برشمرد.

امام جمعه بخش شاهدیه یزد تصریح کرد: مواسات به زمان و مکان خاصی محدود نمی شود و همانگونه که در مناجات شعبانیه از خدا می خواهیم تا کمک و مواسات را همیشه روزی ما گرداند، هدف ما باید کسب رضای الهی باشد و نباید مسائل حاشیه ای و تبلیغات نباید اصل موضوع را به حاشیه ببرد.

حجت الاسلام دهقان نیری افزود: کسانی که با گرانفروشی، کم فروشی و احتکار به اقتصاد جامعه اسلامی ضربه زدند و مسئولانی که با کم کاری به وظیفه خود در برابر مردم عمل نکردند به عنوان مردود شدگان صحنه کرونا هستند.

وی با یادآوری حوادث مختلف تیرماه از جمله شهادت شهید آیت الله بهشتی(رحمه الله علیه) و یارانش، شهادت شهیدان پاکنژاد در حادثه هفتم تیر، شهادت شهید آیت الله صدوقی(رحمه الله علیه) در 11 تیر و شهادت مسافران هواپیمای ایرباس توسط آمریکا که جمعی از یزدی ها هم از این شهدا هستند گفت: استان یزد زخم خورده حوادث تیرماه است و یاد و خاطره شهدا باید گرامی داشته شود.

گرانفروشان و محتکران بازندگان امتحان الهی کرونا هستند

حجت الاسلام دهقان نیری برخی از وظایف انسانی در برابر کرامت خدادادی را یادآوری نعمت ها، ذکر الهی و شکر نعمت دانست و افزود: باید بتوانیم با دوری از گناه و رعایت تقوا، این کرامت خدادادی به انسان را رشد و ارتقا دهیم.

وی با تأکید بر این موضوع که علم آموزی در سایه مدرک گرایی به حاشیه نرود خاطر نشان کرد: در حوزه علمیه علم را به معنای واقعی ترویج کنیم و طلاب را به آموختن بیشترو اهیمت دادن به علم دعوت نماییم.

امام جمعه بخش شادهدیه یزد تصریح کرد: طلاب باید بتوانند هر روز یک مطلب جدید بیاموزند و علم را وسیله رسیدن به مقامات عالی معنوی بدانند.

در ادامه این نشست  خانم نرگس عزیزی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه یزد به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های انجام گرفته طلاب این مدرسه در ایام مبارزه با کرونا پرداخت.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومیه یزد اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر سایه کرونا از جهان برداشته شود و اضطراب همه مردم نسبت به شیوع این بیماری به افزایش امید به زندگی و سلامتی و احساس آرامش تبدیل شود.

ارسال نظرات