۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۷۵۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد؛

لزوم تلاش بیشتر حوزه علمیه خواهران برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

لزوم تلاش بیشتر حوزه علمیه خواهران برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر تلاش بیشتر حوزه علمیه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: درد بدحجابی در جامعه درمان نشده و تا رسیدن به نقطه اصل راه طولانی در پیش داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد امروز در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی عفاف و حجاب و کارگروه ویژه پیگیری مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در قرآن اظهار کرد: آیات و روایات فراوانی درخصوص عفاف و حجاب در  قرآن کریم و از ائمه معصومین نقل شده که طبق این آیات و احادیث، زن نباید زینت خود را  مگر در دو مورد ظاهر سازد.

وی با تاکید بر اینکه پوشش بانوان در اسلام، یک اصل تعبدی نیست، بلکه مصلحت ها و حکمت هایی دارد، افزود: نگاه انقلاب اسلامی نیز بر رعایت و حفظ عفاف و حجاب به معنای واقعی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به ارزش حجاب از دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: به فرموده امام راحل؛ حجاب اسلامی یعنی حجاب وقار، حجاب شخصیت، ساخته من فقیه نیست؛ این نص صریح قرآن است. آن قدری که قرآن مجید بیان کرده، نه ما می‌توانیم از آن حدود (محدوده) خارج شویم و نه زنانی که معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی هستند.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه اصلی عفاف و حجاب، راه طولانی در پیش داریم، ابراز داشت: مظاهر بدحجابی در جامعه کاملا مشهود است، در برخی ادارات و شرکت‌ها نیز حجاب به خوبی رعایت نمی‌شود که با توجه به این موضوع نمی‌توان گفت فرهنگ عفاف و حجاب به معنای واقعی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر حوزه علمیه خواهران در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: متاسفانه بدحجابی در جامعه دردی است که تاکنون درمان نشده است و حوزه علمیه خواهران با توجه به نقش خطیر خود در این زمینه باید بیشتر تلاش کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین با تاکید بر اینکه فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب یابد بومی سازی شود، اضافه کرد: مبلغات باید پاسخگوی سؤوالات جوانان در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب باشند.

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر بومی سازی فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی اعم از جمعیت بانوان فرهیخته، هیئات مذهبی، کانون مداحان و ... در راستای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب نهایت بهره را برد./851/پ310/ب1

ارسال نظرات