۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۵۷۶۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی:

حجاب نشان دهنده کرامت انسان است

حجاب نشان دهنده کرامت انسان است
حجت الاسلام داداش زاده گفت: عفاف و حجاب برای زنان و دختران به مثابه دژ مستحکمی در مقابل نگاه های شیطانی نامحرمان است و نشان دهنده کرامت انسان است.

به گزارش خبرگزاری رسا از ارومیه، «حجت‌الاسلام محمد داداش زاده» اظهار کرد: خداوند منان گوهرهای فراوانی را در آفرینش بانوان لحاظ فرموده و بر حفظ آنها از نگاه های آلوده و شیطانی نامحرمان تاکید فرموده اند، بانویی که پوشش اسلامی را رعایت نکند در وافع پا بر ارزش های انسانی خود گذاشته و آن را بی ارزش می شمارد و این دور از شان و منزلت یک بانوی عفیفه مسلمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: از نظر دین مبین اسلام که آخرین و کامل ترین دین بین ادیان الهی است، بانوان مسلمان دارای جایگاه والایی هستند و در قرآن کریم نیز خداوند منان با نزول سوره کوثر بر این امر صحه گذاشته است. این در حالی است که زنان در جوامع اروپایی به بهانه داشتن آزادی اجتماعی، به‌ عنوان وسیله ای در دستان مردان هستند. برخلاف جوامع اروپایی دین اسلام برای زنان مسلمان حقوقی مساوی با مردان قرار داده و آنان را بسیار گرامی شمرده است، در بیان ارزش و جایگاه بانوان همین بس که نبی مکرم اسلام بر دستان حضرت فاطمه (س) بوسه می زدند و امام خمینی (ره) نیز فرمودند، «مرد از دامان زن به معراج می رود».

وی با بیان اینکه رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش‌آفرین بوده و موجب حفظ کرامت انسانی می‌شود بلکه موجب سلامت روحی و حفظ ارزش‌های انسانی، کاهش چشمگیر آسیب‌های فردی و اجتماعی، آرامش و پایداری و استحکام نهاد مقدس خانواده، تربیت صحیح فرزندان و پاک نگه‌داشتن محیط اجتماع می‌شود، بیان کرد: در همه دوران و در بسیاری از تمدن‌ها حجاب در شکل‌های گوناگون وجود داشته‌ است، در قرآن مجید بیش از ۱۰ آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد؛ هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد در تقویت و پرورش عفت تأثیر بیشتری خواهد داشت و هرچه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد حجاب و پوشش ظاهری هم بیشتر و بهتر خواهد بود

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود تبلیغات جهت‌دار دشمنان اسلام، حجاب محدودیت نیست بلکه نشان دهنده کرامت انسان است. بانوانی که حجاب خود را رعایت نمی کنند در واقع پا بر روی ارزشهای انسانی خود می گذارند. تجربه نشان داده در هر جامعه‌ای که بانوان پوشش مناسبی داشته‌اند میزان جرم و بزهکاری کم و میزان رشد و بالندگی آن بالا بوده و در جوامعی که موازین شرعی به‌خصوص پوشش بانوان رعایت نشده عکس این قضیه رخ داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه حجاب هم برای آقایان است و هم برای بانوان، خاطرنشان کرد: زمانی که در کشوری فرهنگ رعایت حجاب و پوشش اسلامی نباشد در آنجا بی غیرتی حاکم شده و در نتیجه دشمنان به راحتی به اهداف خود دست می یابند. امروزه برای مقابله با دسیسه های دشمنان بانوان ایران اسلامی باید حجاب فاطمی و زینبی داشته باشند، حجاب ارزش ماست و به هیچ وجه محدودیت نیست بلکه مصونیت است و بانوان عفیفه باید از حجاب خود دفاع کنند./1325/د102/ق

شبستان

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات