۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۵۷۶۴۵
انتقادات و انتظارات آیت الله خاتمی نسبت به مجمع نمایندگان طلاب؛

هر نهادی باید شأن و جایگاه خود را بداند/برای معیشت طلاب طرح‌های عملیاتی ارسال کنید

هر نهادی باید شأن و جایگاه خود را بداند/برای معیشت طلاب طرح‌های عملیاتی ارسال کنید
آیت الله خاتمی در دیدار اعضای هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب ضمن بیان سخنان انتقادی و پیشنهادی نسبت به این مجمع، از آنان خواست برای بهبود معیشت طلاب طرح‌های عملیاتی به شورای عالی ارسال کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب که در جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: حفظ مجمع نمایندگان طلاب برای ما یک ارزش پاسداشتنی است؛ چراکه یادگار روزهای آخر عمر امام راحل است و ایشان این مجمع را پیشنهاد دادند تا طلاب از دام اسلام آمریکایی در امان باشند.

وی ابراز داشت: در کنار این هدف مهم امام خمینی (ره)، فعالیت های دیگری نیز به تدریج از سوی مجمع شکل گرفت که تا به امروز دنبال شده و باید دنبال شود؛ اما منظور امام راحل این بود که اسلام ناب در حوزه مانده و طلاب بلندگوی اسلام ناب محمدی باشند؛ بنابراین دفاع از مجمع و نگهداشتن حریم آن برای ما یک هدف راهبردی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: اگر می خواهیم خط امام و انقلاب بماند، باید تلاش کنیم مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با شکوه و با نشاط بماند.

ارتقای جایگاه مجمع نمایندگان دستوری نیست

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ارتقاء جایگاه مجمع نمایندگان طلاب، دستوری نیست، تصریح کرد: اگر شما توانستید جایگاه حقیقی نمایندگان را بالا بیاورید، مجمع نمایندگان را ارتقاء داده اید و باید چهره هایی شاخص هر شهرستان و هر استان در این مجمع حضور داشته باشند.

طبق خبری که روابط عمومی مجمع نمایندگان طلاب تهیه کرده و در اختیار رسانه ها قرار داده، آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه باید به دنبال تقویت ذاتی مجمع نمایندگان طلاب باشید، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب درباره جامعه مدرسین ابراز داشته اند جایگاهی که جامعه مدرسین دارد، کسی به آن نداده است؛ این جایگاه ذاتی اوست؛ شخصیت هایی در جامعه مدرسین آمدند و جایگاه جامعه مدرسین بالا برده شد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام، اظهار داشت: أمیرالمؤمنین در روایتی فرمودند «رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ وَ لَم يَتَعَدَّ طَورَهُ؛ خداوند رحمت كند مردى را كه قدر خويش را بشناسد و از حدّ خود درنگذرد».

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این مطلب که هر نهادی باید شأن و جایگاه خود را بداند و بشناسد، ابراز داشت: شورای عالی حوزه های علمیه هم باید مطابق با تصریح رهبر معظم انقلاب بداند که مراجع عظام تقلید، زعمای حوزه هستند؛ ما اگر می خواهیم دروس حوزه را شروع کنیم یا تعطیل نماییم، بدون هماهنگی نباید اعلام درس یا اعلام تعطیلی کنیم.

آیت الله خاتمی در پاسخ به نکته یکی از اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان درباره تبلیغ ماه محرم، تصریح کرد: متولی مسأله تبلیغ در حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه های علمیه هستند و مجمع نمایندگان باید طرح های خوب خود را به این متولی ها بدهد تا به مرحله اجرا برسد.

جوانگرایی به معنای پیرزدایی نیست

وی به موضوع جوانگرایی که مورد اشاره عضو دیگر هیأت رئیسه مجمع نمایندگان بود، اشاره کرد و گفت: جوان گرایی به معنای پیرزدایی نیست؛ به معنای کنار گذاشتن صاحبان تجربه ها نیست؛ اگر این نکته را لحاظ نکنیم، سرمایه ها را از دست می دهیم؛ افراد پخته نباید کنار گذاشته شوند.

هر نهادی باید شأن و جایگاه خود را بداند/ برای معیشت طلاب طرح های عملیاتی ارسال کنید

همه سوار یک کشتی هستیم؛ سخن از ریاست و مرئوسیت نیست

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: همه ما سوار بر یک کشتی بوده و به دنبال آن هستیم که این کشتی را به ساحل برسانیم؛ سخن از ریاست و مرئوسیت نیست و فقط باید به فکر طلاب بود.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب برای این موضوع راه اندازی شده که طلاب احساس کنند یک پشتیبان و پناهگاه داشته و مکانی است که آرمان های آنان را دنبال می کند.

آیت الله خاتمی در ادامه به برخی انتظارات از مجمع نمایندگان طلاب اشاره کرد و گفت: یکی از انتظارات این است که درباره معیشت طلاب، طرح های عملیاتی ارسال کنید؛ برخی پیشنهادات وجود دارد که عملیاتی نیست.

رهبر انقلاب و مراجع در کنار دغدغه معیشت مردم، دغدغه طلاب را هم دارند

آیت الله خاتمی ابراز داشت: بنده شهادت می دهم که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در کنار دغدغه معیشت مردم که با گرانی های افسارگسیخته مواجه شده اند، دغدغه معیشت طلاب را هم داشته و به فکر آنان هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: انتظار دیگر از مجمع نمایندگان طلاب، نظارت اخلاقی، تحصیلی و ... بر طلاب است تا خروجی های مناسب تری داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری به انتظار سوم از مجمع نمایندگان طلاب اشاره و تصریح کرد: حجت شرعی ما، مواضع مقام معظم رهبری است و طلاب و فضلا باید مطابق با این مواضع قدم بردارند.

آیت الله خاتمی بیان داشت: انتظار چهارم از مجمع نمایندگان طلاب، شناسایی نفوذی هاست؛ امروز نفوذ، دیگر توهم نیست و باید هوشیار بود.

وی در ادامه به انتظار پنجم از مجمع نمایندگان طلاب اشاره کرد و گفت: نمایندگان طلاب باید در راستای شکوفایی استعداد طلاب تلاش کنند؛ استعداد تدریس، تبلیغ، مدیریت و ... در برخی از طلاب وجود دارد که باید شناخته شده و شکوفا شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: انتظار ششم، بصیرت افزایی است که بسیار مهم است؛ طلبه باید بداند کجا زندگی کرده و در چه شرایطی زندگی می کند و او را به کجا می خواهند ببرند؟ و دشمنان چه برنامه ای دارند./924/د101/ف

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
چقدر تند شدن حاج آقا خاتمی
0
0