۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۵۷۷۲۴
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

مهمترین موضوع در ازدواج کفویت ایمان است

مهمترین موضوع در ازدواج کفویت ایمان است
حجت الاسلام شاه فضل رمز و راز موفقیت ازدواج از نگاه اسلام را در کفویت ایمان دانست و گفت: یکی از دلایل افزایش آمار طلاق حتی در دارالمومنین کاشان عدم کفویت دختر و پسر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در تفسیر آیه ۲۶ سوره نور که در مسجد امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: در مورد کفویت در ازدواج و هم شأن بودن زن و مرد دو آیه در سوره نور به این امر اختصاص داده شده است.

وی افزود: خداوند در  آیه 26 سوره نور دستور می‌دهد تا در ازدواج کفویت در مسأله ایمان رعایت شود و انسان‌های پاک با همسران پاک ازدواج کنند.

وی ادامه داد: کفویت در مسأله دینی باید برقرار باشد، چرا که هدف دین اسلام از ازدواج، خانواده و خلقت انسان برای این است که انسان تربیت شود و اگر انسان تربیت نشود، خلقت انسان نیز هیچ دستاوردی ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: علت اینکه خداوند در این آیه می‌فرماید، انسان‌های خوب با انسان‌های خوب و انسان‌های بد با انسان‌های بد ازدواج کنند برای رفاه و آرامش انسان است ضمن اینکه اتفاقات تلخ کمتری در چنین زندگی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: به لحاظ عقلی و منطقی عرفی و تجربی نمی توان ادعا کرد، دختر و پسر به هرمقدار درهمه امور به همدیگر نزدیک‌تر باشند زندگی بهتری خواهند داشت، از این رو هرچقدر شرایط دختر و پسر به هم نزدیکتر باشد زندگی بهتر و با کیفیت تری خواهند داشت.

دبیر جامعه روحانیت کاشان تأکید کرد: همین که شرایط دختر و پسر بیش از ۵۰ درصد به هم نزدیک باشد می‌توانند ازدواج کنند و زندگی خوبی هم داشته باشند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: درموضوع ازدواج دو خانواده باید با هم مشابهت‌هایی داشته باشند تا ازدواج انجام شود، اما اگر کفویت‌ها در ازدواجی وجود نداشته باشد باطل و حرام نیست، اما چنین ازدواج‌هایی همراه با مشکلات زیادی خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از ازدواج‌ها به دلیل عدم کفویت از همان ابتدا به شکست انجامیده است، از این رو قبل از ازدواج چند ماهی باید به شناخت از یکدیگر اختصاص داده شود تا ازدواج موفقی داشته باشند، اما برخی با چشم بسته ازدواج می‌کنند و بعد از ازدواج چشم خود را باز می‌کنند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان رمز و راز موفقیت در ازدواج از نگاه اسلام را در کفویت ایمان دانست و گفت: یکی از موضوعات مهم در افزایش آمار طلاق حتی در دارالمومنین کاشان به دلیل عدم کفویت دختر و پسر است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات