۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۵۷۷۲۷
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی:

مجلس رهنمودهای رهبری را سرلوحه رفتار و عملکرد خود قرار می دهد

مجلس رهنمودهای رهبری را سرلوحه رفتار و عملکرد خود قرار می دهد
مقتدایی گفت: مجلس یازدهم به خاطر ویژگی انقلابی بودن گوش به فرمان رهبری است و به دنبال این است که فرامین ایشان را سرلوحه رفتار و عملکرد و فعالیت های کاری خود قرار دهد.

عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر لزوم اینکه دولت تا آخر بر سر کار باشد، گفت: در سخنان رهبر معظم انقلاب در گفتگوی تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم بر اهمیت ایفای نقش مجلس در زمینه مسائل که بسیار مهم اساسی و حیاتی است و استفاده از اختیارتی که در این خصوص دارد، تصریح کردند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه مجلس شورای اسلامی به اختیارات و وظایف قانونی در عرصه نظارتی، افزود: حتی رهبر معظم انقلاب بر اینکه از حق سؤال از مسؤولان باید استفاده شود تأکید ویژه داشتند اما متذکر شدند که این اقدامات باید بدون حاشیه و همراه با متانت و حفظ شئون انجام شود.

چیزی از بیرون به مجلس دیکته نخواهد شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختیار در دست مجلس است، تصریح کرد: هیچکس از بیرون چیزی را به مجلس دیکته نخواهد کرد و این مجلس و نمایندگان ملت هستند که با همفکری، درایت و هماهنگی با یکدیگر کارها را پیش می‌برند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره قوای سه گانه و استقلال قوا را به رسمیت شناخته‌اند و این مشی همیشگی ایشان بوده است، اظهار کرد: قوای سه گانه مستقل هستند و رهبر معظم انقلاب همواره تلاش کرده‌اند تا قوای مختلف با حمایت ایشان بتوانند به خوبی انجام وظیفه کنند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: کاملا مشهود است که رهبر معظم انقلاب قوه مقننه را مورد حمایت و لطف خود قرار دادند و رهنمودهای ایشان در راستای عمل به وظایف، تکالیف و اختیارات و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و دستیابی به حداکثری از بهره بری مجلس شورای اسلامی بوده است.

مجلس تصمیم گیرنده نهایی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش جدی مجلس برای حل مشکلات کشور، تصریح کرد: این مجلس است که تصمیم می گیرد از رییس جمهور یا وزرا سؤال کند یا استیضاح کند یا تذکر بدهد، بنابراین مجلسی که دارای بلوغ و شخصیت حقوقی خاص است تصمیم گیرنده نهایی است و قطعا همواره مورد لطف و عنایت رهبری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم به خاطر ویژگی انقلابی بودن و انتظاراتی که از آن می‌رود گوش به فرمان رهبری است و به دنبال این است که فرامین رهبر معظم انقلاب را در بالاترین سطح سرلوحه رفتار و عملکرد و فعالیت های کاری خود قرار دهد./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات