۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱
کد خبر: ۶۵۷۷۴۰

پیام تبریک مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، بمناسبت فرا رسیدن هفته ترویج عفاف و حجاب

پیام تبریک مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، بمناسبت فرا رسیدن هفته ترویج عفاف و حجاب
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با صدور پیامی فرا رسیدن هفته ترویج عفاف و حجاب را تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با بیست و یکم تیر ماه،روز ملی عفاف و حجاب،"حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با صدور پیامی فرا رسیدن هفته ترویج عفاف و حجاب را تبریک و تهنیت گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پیام حجت الاسلام خدایاری اینگونه آمده است:
"بسم الله الرحمن الرحیم"
حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات وروایات معصومین می باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزشگذاری به مقام زن مومن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود.حجاب،ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.
در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.
حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله با ارزش در جامعه بشری بویژه جوامع اسلامی مطرح می باشد و بطور کل حجاب و عفاف سپری است برای حفظ حریم امنیت و آرامش و اخلاق در بین انسان ها که این موضوع ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه را نیز موجب می شود.
درترویج و گسترش باورپذیری حجاب و عفاف لازم است تا با اقدامات برنامه ریزی شده و بهره جستن از نماد و الگوهای شایسته که از مهمترین مصادیق آن ها،ایجاد تنوع در پوشش اسلامی برای بانوان ایران زمین است،در این راستا قدم برداشت.
ارسال نظرات