۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۵۷۷۴۲
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان:

اجرای پویش مجازی عفاف و حجاب در گیلان/ از مسئولین می‌خواهیم قانون حجاب را اجرایی کنند

اجرای پویش مجازی عفاف و حجاب در گیلان/ از مسئولین می‌خواهیم قانون حجاب را اجرایی کنند
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان از برپایی گسترده پویش مجازی عفاف و حجاب در سراسر گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، معصومه پرسا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا برنامه های هفته گرامیداشت عفاف و حجاب در قالب تجمعات و همایش ها برگزار نخواهد شد اظهار کرد: البته برنامه های این ایام تعطیل نشده است بلکه در فضای مجازی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به چرایی نامگذاری روز عفاف و حجاب افزود: 85 سال پیش در 21 تیر در مسجد گوهرشاد عده‌ای بی‌گناه به‌خاطر دفاع از حجاب به خاک و خون کشیده شدند و این روز به نام عفاف و حجاب نامگذاری شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه فرهنگ عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست بلکه در میان مردان نیز باید نهادینه شود افزود: گفت: فرهنگ عفاف و حجاب تنها یک مسئله زنانه نیست و توجه به این موضوع در بین مردان جامعه نیز باید نهادینه شود.

پرسا با بیان اینکه رعایت نکردن عفاف و حجاب پیامدهای منفی در جامعه دارد ادامه داد: رعایت نکردن عفاف و حجاب آثار زیان‌بار دارد؛ اما حضور بانوان محجبه در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی نشان‌دهنده آن است که می‌توان با رعایت قوانین خداوند نیز فعالیت کرد.

وی با اشاره به وجود قانون عفاف و حجاب در کشور یادآور شد: از مسئولین می خواهیم به این امر بپردازند تا این قانون در کشور اجرا شود؛ حتی در کشورهای غربی نیز افراد در ادارات و سازمان‌ها باید پوشش مشخصی داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان بالارفتن سن ازدواج، طلاق و بالارفتن خیانت ها در زندگی و ... را از تبعات بی حجابی در جامعه برشمرد و افزود: برای نهادینه کردن حجاب در جامعه باید فرهنگ‌سازی را از مهدکودک‌ها آغاز کنیم.

پرسا از پویش مجازی عفاف و حجاب در سراسر گیلان خبر داد و افزود: در سراسر استان فعالین بسیجی در حوزه فضای مجازی با پخش کلیپ ها و فیلم های کوتاه و انیمشن فعالیت دارند.

وی از شناسایی و حمایت تعدادی کارآفرین در حوزه البسه اسلامی در استان خبر داد و گفت: دشمن روی حجاب و عفاف و پوشش زنان ایرانی به عنوان یکی از ارکان فرهنگ و سبک زندگی سرمایه گذاری کرده است.

ارسال نظرات