۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۵۷۷۹۴
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

انفعال فکری در حوزه های علمیه خطر نفوذ جریان های سکولار را افزایش می دهد

انفعال فکری در حوزه های علمیه خطر نفوذ جریان های سکولار را افزایش می دهد
استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: انفعال فکری در حوزه های علمیه بی شک خطر نفوذ جریان های سکولار را در این مراکز دینی چند برابر می کند.

حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: یکی از ویژگی های هر مجموعه ای پویایی و حرکت است که می تواند آینده آن را تضمین کند و این امر درباره بسیاری از مراکز علمی و فکری جامعه صدق می کند.

این استاد حوزوی ادامه داد: یکی از مراکزی که همواره باید از صفات پویایی و انقلابی گری برخوردار باشد حوزه ها و مدارس علمیه هستند.

حجت الاسلام رضوانی زاده با تاکید بر اینکه روحیه  انقلابی خصیصه جدایی ناپذیر طلبه است، بیان کرد: انفعال فکری در حوزه های علمیه بی شک خطر نفوذ جریان های سکولار را در این مراکز دینی چند برابر می کند، از این رو اگر طلبه و حوزه ها علمیه دارای روحیه انقلابی باشند، شاهد کاهش چشمگیر نفوذ این «ایسم» خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط مستقیم حوزه و جامعه، بیان کرد: حوزه های علمیه و جامعه به صورت غیرقابل انکاری با هم ارتباط دارند و جدایی این دو بخش در جامعه اسلامی امری بسیار خطرناک است که امروز شاهد تلاش دشمن برای تحقق این توطئه هستیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره انقلابی ماندن حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه مرکز دینی، اعتقادی و فکری جهان اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه هستند، بنابراین سکون برای حوزه های علمیه حکم تعطیلی عملی این مراکز و پیاده شدن جریان نفوذ را دارد.

حجت الاسلام رضوانی زاده ادامه داد: انقلابی بودن طلاب و حوزه می تواند در بسیاری از شئونات جامعه تاثیر مستقیمی داشته باشد، این تاثیرات به قدری بر ساختار و پیکره جامعه اسلامی تاثیرگذار است که می توان از آن به عنوان خون در رگ های جامعه اسلامی تعبیر کرد.

این استاد حوزوی افزود: بنابراین همواره در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی می بینیم و می شنویم که معظم له به «انقلابی ماندن حوزه ها» تاکیدات فراوان و جدی دارند، زیرا به حاشیه رفتن حوزه ها می تواند زمینه ساز ورود «ایسم» ها و باورهای التقادی در جامعه اسلامی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ساختار نرم افزاری و سخت افزاری حوزه های علمیه به جامعه به ویژه نسل های جوان و نوجوان به صورت جامع شناسانده شود، بیان داشت: باید اذعان کرد که در معرفی تخصصی حوزه های علمیه به جامعه کم کاری هایی داشته ایم که به دور از انصاف است که این اهمال کاری ها را منکر شویم، بنابراین هم برای تزریق روحیه انقلابی گری به حوزه های علمیه و هم آشنایی بیشتر جامعه با حوزه های علمیه نیازمند کار جهادی در این زمینه هستیم./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات