۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۶۵۷۸۴۴

سفری که برق و آب را به حاشیه چابهار می‌آورد

سفری که برق و آب را به حاشیه چابهار می‌آورد
نماینده مردم جنوب بلوچستان در مجلس اهداف و ثمرات کاربردی سفر رییس بنیاد مستضعفان به چابهار و قصرقند را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم حوزه جنوب بلوچستان در مجلس اظهار داشت: تا جایی که شاهد تردد مسئولان مختلف به چابهار بودیم، نتیجه این تردد‌ها عایدی برای ساکنان منطقه نداشت و ساکنان چابهار تاثیر این رفت‌و‌آمد مسئولان را به شکل ملموس در زندگی‌شان احساس نمی‌کردند.

وی ادامه داد: اهالی حتی گاهی اوقات گلایه‌مند بودند که چرا با وجود رفت‌و‌آمد‌های مکرر مسئولان هیچ مصوبه‌ای تصویب نمی‌شود تا گوشه‌ای از مشکلات چابهار حل شود. 

آخرین مسئولی که پا در خاک چابهار گذاشت ‌رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بود که مهمان مردم چابهار شد. سفری که به اعتقاد سعیدی متفاوت با رفت ‌و‌آمدهای قبلی مسئولان بوده است.

نماینده مردم چابهار، کنارک، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند در مجلس گفت: رئیس بنیاد مستضعفان برخلاف عادت مسئولان دولتی در اوج سادگی؛ مهمان اهالی این منطقه شد، از نزدیک با آنان صحبت کرد و درد‌ودل‌هایشان را شنید و حتی برایشان راه‌حل‌های هم یافت.

نماینده حوزه انتخابیه جنوب بلوچستان در ادامه گفت: یکی از مناطقی که فتاح بازدید کرد حوزه قصرقند بود، بازدید فنی و کارشناسی شده؛ این بازدید اتفاق خوبی را برای قصرقند رقم زد به‌طوری که اعتبارات بنیاد علوی که زیر‌مجموعه بنیاد  مستضعفان فعالیت می‌کند برای این شهرستان به دستور رئیس بنیاد مستضعفان از 5 میلیارد‌تومان به 62 میلیارد‌تومان افزایش یافت.

سعیدی افزود: قصرقند یکی از دو شهر استان است که برای پایلوت آبادانی و پیشرفت انتخاب شده است که رئیس بنیاد مستضعفان در این سفر نیز حاشیه شهر چابهار را از یاد نبرد و بازدیدی هم از این مناطق داشت‌.

وی حاشیه نشینی را گسترده دانست و خاطرنشان کرد: به اعتقاد من چابهار در بحث حاشیه‌نشینی در میان استان‌های دیگر کشور مقام بالایی را به خود اختصاص داده است در حالی که جمعیت حاشیه‌نشینی چابهار به نسبت متن شهری فکر می‌کنم در دنیا بی‌نظیر است به طوری که 56 درصد جمعیت در حاشیه شهر زندگی می‌کنند آن هم با یک الگوی زیست متفاوت.

سعیدی در ادامه به نبود و خط انتقال برق و آب اشاره می‌کند و می‌افزاید: نبود برق و خط انتقال آب یکی از مشکلات اساسی مردم این منطقه است‌. 

نماینده مردم جنوب بلوچستان خشکسالی، انسداد مرزها و مشکلات عدیده منطقه را دلیل اصلی مهاجرت به منطقه آزاد و ایجاد حاشیه نشینی دانست و گفت: این افراد برای پیدا کردن شغل مهاجرت کرده و به حاشیه شهر رانده شده‌اند مشکلات این منطقه ریشه در بی‌آبی دارد کمبود اب در باهو و دشتیاری در سال‌های اخیر سبب مهاجرت از روستاها به شهر شده است‌.

‌سعیدی از اختصاص 20 میلیارد تومان مصوب سفر رئیس بنیاد مستضعفان برای خرید ترانس برق خبر داد و گفت: در این سفر رئیس بنیاد مستضعفان دستور خرید 10 ماشین حمل زباله برای حاشیه شهر را داده و نیز دستور داد فضای آموزشی بهداشتی مورد نیاز منطقه تامین شود./د102/ف

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات