۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۷۸۷۹
دبیر بنیاد عفاف و حجاب هرمزگان:

فرهنگ غرب در مسأله حجاب لطمات جبران ناپذیری را به خانواده ها وارد کرده است

فرهنگ غرب در مسأله حجاب لطمات جبران ناپذیری را به خانواده ها وارد کرده است
حجت الاسلام کریمی گفت: فرهنگ غرب در مسأله حجاب مسیر غلطی را دنبال و لطمات جبران ناپذیری را به کانون گرم خانواده وارد کرده است.

حجت الاسلام حسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، در خصوص عفاف و حجاب اظهار کرد: روز ۲۱ تیر ماه در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران مصادف با اعتراضات مردمی به حکم ننگین رضا خان پهلوی به کشف حجاب از زنان این مرز و بوم و ایستادگی این ملت در مقابل خودکامگی و استبداد نوین است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب هرمزگان تصریح کرد: تاریخچه پوشش بانوان ایرانی به قبل از اسلام بر می گردد و براساس کتیبه ها و آثار تاریخی زنان ایرانی محجبه و با پوشش کامل در مجامع عمومی حضور داشته اند.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: در تمامی دوره های ایران قبل از اسلام زنان ایرانی چه در مناصب حکومتی و دربار پادشاهان زندگی کرده اند، حجاب را رعایت کرده اند.

وی با بیان اینکه اکثریت بانوان ایرانی رعایت حجاب را برای حفظ امنیت و سلامت جامعه می دانند، عنوان کرد: امثال رضا خان پهلوی به گمان خویش حجاب را مانع پیشرفت ایران در همه زمینه ها می دانست و تمام تلاش خود را برای کشف حجاب به کار برد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان اضافه کرد: تلاش های حکومت پهلوی برای زدودن فرهنگ حجاب بر گرفته از افکار انحطاط و وابستگی به غرب است.

حجت الاسلام کریمی افزود: حجاب برای رشد و تعالی زن است و از نگاه های مسموم و آلوده جلوگیری می کند و بانوان ایرانی به این مسأله آگاه هستند که بی عفتی و بی حجابی کرامت زن و شخصیت او را در جامعه بی ارزش خواهد کرد.

وی یادآوری کرد: بی عفتی مانع تربیت صحیح فرزندان مفید برای جامعه خواهد شد و خانواده را از مقصود اصلی خود دور خواهد کرد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان هرمزگان گفت: حجاب یک امر ریشه دار و اساسی است و خاستگاه آن حفظ عفت و پاکدامنی لازم است و جنبه عقلی در دستورات اسلامی دارد.

حجت الاسلام کریمی بیان کرد: با ورود اسلام به ایران و بر پایه دستورات دین مبین اسلام بر اساس آیات و روایات در خصوص عفاف و حجاب، اهمیت حجاب و عفت در جامعه ایرانی گسترش یافت و در زنان ایرانی اهمیت و مقبولیت پیدا کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ غرب در مسأله حجاب مسیر غلطی را دنبال کردند و لطمات جبران ناپذیری به کانون گرم خانواده وارد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان در پایان با توصیه به بانوان ایرانی خاطرنشان کرد: حجاب یک نماد برای بزرگی و عظمت زن است و باعث پاکدامنی او برای رشد و تعالی در جامعه است./851/ت210/ب1

ارسال نظرات