۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۵۷۵۷۲

عفاف و حجاب در نظر مشاهیر جهان

عفاف و حجاب در نظر مشاهیر جهان
به مناسبت ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب به بررسی مسأله حجاب و عفاف از منظر مشاهیر و بزرگان جهان می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، به مناسبت 21 تیرماه روز عفاف و حجاب به بررسی مسأله حجاب و عفاف از منظر مشاهير و بزرگان جهان می‌پردازیم.

مسأله حجاب در دید مشاهیر و بزرگان جهان:

بارون دو مونتسكیو از متفكران سیاسی فرانسه در كتاب 'روح القوانین'می نویسد: قوانین طبیعت حكم می كند زن خوددار باشد زیرا مرد، با تهور آفریده شده و زن نیروی خودداری بیشتری دارد بنابراین، تضاد بین آنها را می توان با حجاب از بین برد و براساس همین اصل، تمام ملل جهان معتقدند كه زنان باید حیا و حجاب داشته باشند.

لئو تولستوی نویسنده و فیلسوف روسی، مسبب ازدیاد طلاق در اروپا را تمدن فاسد و اختلاط جنسی و نبودن حجاب دانسته و گفته كه زن به واسطه معاشرت با مردی كه موافق میل اوست، ‌از همسر خود روی می گرداند و محبت صادقانه به عنوان اساس رابطه خانوادگی در اروپا نادر است.

چارلی چاپلین بازیگر معروف كمدی: دخترم هیچكس و هیچ چیز دیگر را در این جهان نمی توان یافت كه شایسته آن باشد كه دختری ناخن پای خود را به خاطر آن عریان كند، برهنگی بیماری عصر ماست، به گمان من تن عریان تو باید از آن كسی باشد كه روح عریانش از آن توست.

ویل دورانت روان شناس معروف آمریكایی: زنان دریافتند كه دست و دلبازی مایه طعن و تحقیر است و این را به دختران خود یاد دادند، عفت، زن را توانا می سازد كه با جستجوی بیشتری عاشق خود را، یعنی كسی را كه افتخار پدری فرزندان او را خواهد داشت، برگزیند.

فرانتس فانون جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی: هر چادری كه دور انداخته می شود، افق جدیدی را كه برای استعمار ممنوع بوده، در برابر او می گشاید و پس از دیدن هر چهره بی حجابی، امیدهای حمله­ ور شدن استعمار 10 برابر می شود، دیدن در برخورد با زن محجبه، یك طرفه است و طرف مقابل نمی تواند او را ببیند و زنی كه دیده نمی شود، تسلیم نمی گردد و خود را عرضه نمی كند.

ویكتور هوگو نویسنده معروف فرانسوی: اصولا زن، عفیف، زیبا و دلپسند است، وجاهت توام با وقار و عفت، به زن قدرتی می دهد كه قویترین مردان را یارای مقاومت در برابر او نیست و مردان را به خضوع و تعظیم در مقابل زن وامی دارد.

ویلیام جیمز روانشناس و فیلسوف آمریكایی: مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیا است و بدون آنكه بداند حس می كند كه این خودداری ظریفانه از حیا خبر می دهد، حیا و در نتیجه عزیز بودن زن و معشوق واقع شدن او برای مرد پاداش های خود را پس انداز می كند.

برتراند راسل فیلسوف انگلیسی: از لحاظ هنر مایه تاسف است كه به آسانی بتوان به زنان دست یافت و خیلی بهتر است كه وصال زن دشوار باشد، بدون آنكه غیرممكن شود.

وندی شیلت فارغ التحصیل فلسفه از آمریكا: زنان پاكدامن علاوه بر زیبایی درونی، از زیبایی عینی و بیرونی بیشتری نسبت به بقیه زنان برخوردار هستند، افرادی كه در برابر غریبه ها تقریبا برهنه هستند چیزی برای نشان دادن به محبوب خود باقی نمی گذارند.

آلفرد هیچكاك كارگردان غربی: معتقدم زن هم باید مانند فیلمی پرهیجان باشد بدین معنا كه ماهیت خود را كمتر نشان دهد و بگذارد مرد برای كشف آنها بیشتر به خود زحمت دهد.

نیكیتا خروشچف رئیس جمهور پیشین شوروی: آینده شوروی در خطر است و جوانان هرگز آتیه امید بخشی ندارند زیرا بی بند و بار و اسیر شهوات گشته اند.

مهاتما گاندی رهبر فقید انقلاب هند: زن با اینكه به ظاهر درصدد آزادی برآمد، ولی در خطر جدیدی قرار گرفت و آن خطر، بازیچه قرار گرفتن و وسیله هوسرانی های مرد شدن است.

جان اف كندی رییس جمهور معروف آمریكایی می گوید: نسل جوان اروپایی و آمریكایی هوسباز هستند، من برای نسل آینده آمریكا بیمناكم./826/د101/ق

ارسال نظرات