۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۶۵۷۹۲۹
حجت الاسلام سالک در گفت‌وگو با رسا:

کسانی که منافع خود را در خطر می‌بینند به دنبال تخریب شورای نگهبان هستند

کسانی که منافع خود را در خطر می‌بینند به دنبال تخریب شورای نگهبان هستند
نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه شورای نگهبان فسادهای پشت پرده کشف می کند، گفت: شورای نگهبان بزرگترین محور حمایتی در حفظ نظام محسوب می شود.

حجت الاسلام احمد سالک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: جایگاه شورای نگهبان در نظام اعتقادی، یک جایگاه نظارت الهی است، زیرا بر اساس اعتقاداتی که داریم، خداوند، انبیا و اوصیای الهی همواره شاهد و ناظر اعمال ما هستند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان جایگاه معنوی و علمی بالایی دارد، این شورا را میراث حضرت امام(ره) دانست و اظهار داشت: این میراث بزرگترین محور حمایتی در حفظ نظام اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه آثار عملکرد شورای نگهبان به صورت مستقیم متوجه نظام اسلامی است، عنوان کرد: اگر شورای نگهبان با اقتدار عمل نکند و مسؤولانی فاقد صلاحیت وارد عرصه های مدیریتی شوند، نتیجه اش به کل نظام بازمی گردد؛ به عبارت دیگر مسؤولانی که از فیلتر شورای نگهبان رد می شوند، اگر عملکرد مثبت داشته باشند، موجب پیشرفت نظام می شوند و اگر در مسیر انحرافی قرار بگیرند آثار منفی اش نثار کل کشور خواهد شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به تبیین علت برخی غرض ورزی ها و تخریب ها علیه شورای نگهبان پرداخت و تأکید کرد: کسانی که به شورای نگهبان حمله می کنند می خواهند هرگونه خطا و بی بند و باری را مرتکب شوند و نهاد نظارتی وجود نداشته باشد تا آنها را مورد بازخواست قرار دهد.

وی تصریح کرد: کسانی که در داخل سعی می کنند با اعمالی همچون زیر سؤال بردن نظارت استصوابی اعتماد مردم را نسبت به شورای نگهبان مخدوش کنند منافعشان در خطر است و نمی خواهند فسادهای پشت پرده ای که دارند بر ملا شود، زیرا شورای نگهبان در حد توان خود عمق این مسائل را کشف کرده و معرفی می کند.

حجت الاسلام سالک اضافه کرد: البته شورای نگهبان در برخی مواقع با مصلحت عمل کرده و برخی متدینان معتقد هستند این رویه درست نیست و باید همه مسائل راجع به افراد بیان شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای نگهبان حافظ اقتدار نظام است، ابراز داشت: در مجلس نخست که شورای نگهبان وجود نداشت، همه گروه ها اعم از نهضت آزادی و لیبرال ها در آن حضور داشتند، اما بعد از تأسیس این شورا بسیاری از مسائل تحت کنترل در آمد.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن برای سلب اعتماد مردم نسبت به شورای نگهبان مطرح کرد: دشمن می خواهد میان مردم و مسؤولان فاصله بیاندازد و باید گفت گاهی اوقات ضعف مدیریت ها موجب این فاصله می شود./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات