۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۵۷۹۳۵
آسیب شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۹)

تهیه اطلس تبلیغی؛ باری که بر زمین مانده

تهیه اطلس تبلیغی؛ باری که بر زمین مانده
حجت الاسلام جوشقانیان گفت: مبلغی که در منطقه ای در حال تبلیغ است باید مشکلات آنجا را بشناسد چنانچه پزشک نیز در صورت شناخت از بیماری قادر به درمان خواهد بود.

حجت الاسلام جوشقانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به آسیب‌های عرصه تبلیغ اظهار کرد: ضمن تشکر و قدردانی از تمامی نهادها و سازمان‌های تبلیغی، آسیب شناسی در عرصه مدیریت امری ضروری است و باید به آن پرداخت.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا نداشتن اطلس تبلیغی را از مشکلات عرصه تبلیغ دانست و گفت: پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، در عرصه تبلیغ سازوکار، نظام یا اطلسی که بتواند حداکثر بهره برداری از حداقل امکانات را داشته باشد، مشاهده نمی کنیم و چنین کاری وظیفه نهادهای فرهنگی تبلیغی است.

وی با بیان این که ایجاد دبیرخانه مشترک میان نهادهای تبلیغی و فرهنگی ضروری است، اظهار کرد: هماهنگی میان نهادهای فرهنگی تبلیغی با دبیرخانه مشترک یا شورای عالی تبلیغ ایجاد خواهد شد به گونه ای که این شورا یا دبیرخانه باید با تشکیل جلسات منظم متناسب با وضعیت موجود، وظیفه هر نهاد اعزام مبلغ را مشخص سازد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: با وجود تبلیغ تخصصی در عرصه هایی همانند تبلیغ کودک، نوجوان، امور زنان یا جوانان و عرصه های ورزشی، متأسفانه تبلیغ ها به صورت کلی و بدون ارائه راهکار صورت می گیرد؛ تبلیغ تخصصی، نیازمند نظام آموزشی است و گرچه در دفتر تبلیغات اسلامی یا معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کارهای مناسبی صورت گرفته اما باید در یک پایگاه قرار گرفته تا هماهنگ و به صورت هوشمند فعالیت کنند.

وی در ادامه به مشکلات عرصه تبلیغ اشاره کرد و افزود: مجموعه های حوزوی اعم از دفتر تبلیغات و غیر دفتر، چه خوراک محتوایی و فرهنگی در اختیار مبلغان گذاشته اند؟ به بیان دیگر مبلغان در صورت شناخت دقیق از مسأله‌ها و مشکلات می توانند در عرصه تبلیغ موفق باشند اما کدام نهاد امنیتی، حوزوی و فرهنگی مشکلات و آسیب های مناطق را در اختیار مبلغان قرار داده است؟ امروزه چنین مواردی مشاهده نمی شود.

حجت الاسلام جوشقانیان اضافه کرد: به عنوان مثال مبلغی که در منطقه ای از قم در حال تبلیغ است باید آسیب ها و مشکلات منطقه را بشناسد چنانچه در عرصه طبابت، پزشک در صورت شناخت از بیماری قادر به درمان بیمار خواهد بود، اما امروزه به دلیل عدم وجود چنین شناختی، سطح تأثیر گذاری تبلیغ پایین است./1324/ت302/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
اگه همه مراکزتبلیغی حوزه اطلاعاتشونو به اشتراک بگذارند یک اطلس کاملی تهیه می شود.
0
0