۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۵۸۰۵۲

جزئیات برگزاری جشن‌های عید غدیر استان کرمان اعلام شد

جزئیات برگزاری جشن‌های عید غدیر استان کرمان اعلام شد
دبیر ستاد مردمی غدیر استان کرمان از برگزاری کاروان شادی در ۱۴ نقطه شهر و برگزاری جشن عید غدیر خم در فضای باز پارک‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا از کرمان، حجت‌الاسلام رسول الله‌وردی ظهر امروز سومین جلسه هماهنگی ستاد مردمی غدیر استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه شعارستادمردمی غدیراستان کرمان "رسالت نبوی، ولایت علوی، مکتب حاج قاسم" است اظهار داشت: جشن‌های عید غدیر امسال با محوریت مساجد محلات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد و هیئت‌های مذهبی در محلات نقش موثری به عهده دارند گفت: برگزاری جلسات با معتمدین محلات، امامان جماعت مساجد و هیئت‌های مذهبی کمک شایانی به ستاد جهت نشر پیام غدیر می‌کند.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا جشن عید غدیر نسبت به سال‌های قبل باشکوه‌تر و به‌صورت گسترده برگزار شود افزود: نخستین جلسه ستاد مردمی عید غدیر نیز به‌منظور تحقق این مهم با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و مسئولان هیئت‌های مذهبی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 9 کمیته در این ستاد تشکیل شده است، ادامه داد: این کمیته‌های 9 گانه شامل علمی محتوایی، فضاسازی شهری، رسانه و فضای مجازی، پشتیبانی و خیرین، خدمات اجتماعی، اطعام، مراسم، جشنواره، مسابقات و کودک و نوجوان تعریف شده است.

الله‌وردی بیان کرد: نصب  پرچم بر سردرب مغازه‌ها و منازل در محلات شهر مهم‌ترین اقدامی است که ستاد مردمی غدیر استان کرمان پیگیری می‌کند و محلات در تحقق این امر نقش اساسی دارند.

وی افزود: تلاش بر این است که این پرچم‌ها با هزینه نازل در اختیار مردم قرار گیرد که در صورت اجرای این طرح شاهد ایجاد فضایی زیبا به‌صورت بصری در سطح شهر خواهیم بود که همه افراد را متوجه غدیر و عظمت ولایت امیرالمؤمنین (ع) خواهد کرد.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان کرمان بیان کرد: در زمینه اطعام به دنبال اطعام به‌صورت دسته‌جمعی نیستیم، بلکه باید اعطای اطعام توسط هیئت‌ها به خانواده‌های نیازمند به‌مناسبت جشن عید غدیر در سطح شهر فرهنگ‌سازی شود.

وی از تشکیل کمیته خدمات اجتماعی خبر داد و افزود: ارائه خدمات اجتماعی شامل حضور پزشک، مشاور خانواده و مشاور حقوقی در محلات توسط این کمیته انجام خواهد شد که به‌صورت رایگان به‌مناسبت عید غدیر خدماتی را به مردم ارائه دهند.

الله‌وردی اضافه کرد: کمیته مراسمات متشکل از هیئت‌های حسینی عضو جامعه ایمانی مشعر، مساجد و کانون‌های فرهنگی است و مقرر شد این هیئت‌ها، مساجد و کانون‌ها علاوه ‌بر برگزاری جشن عید غدیر، آذین‌بندی ویژه مساجد و محلات و سردر مغازها و منازل را به عهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه چاپ تمام بنرها و آذین‌بندی‌ها با شعار «واحد» انجام خواهد شد و به دنبال برگزاری جشن ویژه کاروان شادی در14نقطه شهرکرمان هستیم گفت: در این راستا به مدت 4 شب توسط  هیئت‌ها در فضای باز پارک‌ها و بعضی شهرک‌ها جشن عید غدیر برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی غدیر در استان کرمان از راهپیمایی پنج هزار نفری خانواده‌های کرمانی در صورت مجوز ستادکرونا در روز عید غدیر خبر داد و افزود: این راهپیمایی با کمک اعضای ستاد برگزار خواهد شد./د102/ق

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات