۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۵۷۴۵۲

کتابخانه و کتابخوانی از مزیت های کانون های مساجد است

کتابخانه و کتابخوانی از مزیت های کانون های مساجد است
حجت الاسلام مصطفی گفت: از مزیت های کانون های مساجد کتابخوانی و کتابخانه است زیرا هیچ نهادی در حوزه مسجد در این زمینه فعالیت ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مصطفی گرجی در دیدار مدیرکل حج و زیارت استان و مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با وی که جهت قدردانی در برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی  هفته حج انجام شد؛ به حضور و فعالیت کانون های مساجد در فضای مجازی اشاره کرد.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه کسانی که حضور حرفه ای در فضای مجازی داشته باشند، موفق هستند؛ گفت: کانون ها قبل از کرونا هم فعالیت های خود را در این بستر و در قالب پورتال بچه های مسجد انجام می دادند.

وی برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی با همکاری ستاد کانون های مساجد و حج و زیارت را نمونه ای از فعالیت در بستر فضای مجازی عنوان کرد و افزود: این اقدام در کنار فعالیت های خوب حج و زیارت به زائرین انجام شد.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: از مزیت های کانون های مساجد کتابخوانی و کتابخانه است زیرا هیچ نهادی در حوزه مسجد در این زمینه فعالیت ندارد اما ما کتابخانه باز و مخزن دار داریم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ای که با کتاب آشنایی داشته باشد، جامعه ای است که اهل کتاب و دانایی باشد و آسیب های آن کمتر باشد لذا باید تلاش کنیم به این سمت و سو برویم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان به طرح شنبه های کتاب هم اشاره کرد و در زمینه کتابخوانی، به سیره مقام معظم رهبری در این باره پرداخت که چگونه برای دیدن نمایشگاه کتاب وقت می گذارند و یا کتاب هایی که می خوانند را با دقت معرفی می کنند.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان افزود: حج در حوزه اقتصاد، فرهنگ، عبادت و... برنامه جامعی است که دین و دنیا را در بردارد و آیات قرآن کمال حج را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال حج و برنامه های آن تحت الشعاع ویروس منحوس کرونا قرار گرفت؛ اظهار داشت: با همکاری صدا و سیما و حج و زیارت  حدود ۵۷ برنامه ۵ دقیقه ای در زمینه مناسک، احکام و اخلاق حج و سبک زندگی دینی ضبط و پخش شد.
  
حجت الاسلام سازندگی به برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی با همکاری کانون های مساجد که در کانال های زیادی با چند هزار دنبال کننده انجام شد؛ اشاره و تاکید کرد: برنامه های دینی بسیاری به فراموشی سپرده شده و باید فعالیت هایی برای احیای این برنامه ها داشت و از جمله اینکه باید حج را به آحاد مردم شناساند تا دِین خود را به مسئله حج ادا کنیم.

محمود عرب نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان هم با قدردانی از ستاد کانون مساجد در همکاری برای برگزاری مسابقه کتابخوانی هفته حج اظهار داشت: امسال علیرغم اینکه سازمان حج و زیارت ایران همه تدابیر لازم را برای حضور زائر اندیشیده و همه قراردادها با شرکت های سعودی در آذر ماه ۹۸ بسته شد اما حج برای زوار غیرایرانی ممنوع شد.

وی با اشاره به اینکه پروتکل بهداشتی قوی توسط سازمان نوشته و از عربستان درخواست شد نمایندگان کشورهای اسلامی را دعوت و پروتکل را بحث کنند که باز هم عربستان زیر بار نرفت؛ گفت: سازمان دنبال این است در شورای عالی حج قیمت امسال را برای تشرف زائر در سال آینده مصوب کند‌.

 عرب نژاد با بیان اینکه به دلیل تعطیلی حج و کربلا و سوریه بر اثر شیوع کرونا، در حال آسیب شناسی این زیارات هستیم؛ افزود: چنانچه سفرهای زیارتی کربلا راه اندازی شود آمادگی اعزام کانون های مساجد با شرایط خاص را داریم./1325/د102/ب1

شبستان

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات