۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۵۷۱۵۶

مسیر عاشقی خادم‌الرضا تا زیارت حاج‌قاسم

مسیر عاشقی خادم‌الرضا تا زیارت حاج‌قاسم
قصه ۳۰ سال خادمی که نه، عاشقی است و حالا این سفیر طوس است که زیارت سید شهیدان مقاومت را افتخاری برای خود می داند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حاج حسین خوش احوال که دهه کرامت امسال به مدت یک هفته با کاروان زیر سایه خورشید در استان کرمان حضور داشت؛ در پایان سفر در گفتگویی نخستین سفر به کرمان را مربوط به سال 92 دانست که به عنوان مداح کاروان زیر سایه خورشید به کرمان آمده است.

خادم آستان قدس رضوی آن سفر را بسیار خاطره انگیزی توصیف و بیان کرد: از مردم کرمان واقعاً ممنون هستم که محبت دارند و استقبال مردم هم خیلی خاطره انگیز بود و جشن هایی که شرکت می کردیم 4 تا 5 هزار نفر در جشن ها شرکت می کردند.

وی افزود: امسال چند جا را آستان قدس پیشنهاد داد اما باتوجه به وضعیت کرونا نپذیرفتم تا اینکه گفتند می خواهیم جایی را بگوییم که جرأت نمی کنی بگویی نمی روم. گفتم کجا؟ گفتند کرمان؛ همکارت آقای سلیمانی منتظرت هست.

خوش احوال ادامه داد: این را که گفتند دیگر نتوانستم نه بگوییم؛ یکی از مدیر کشیک های من هشت سال معاون سردار سلیمانی بوده؛ به من گفت حتماً بروید و سلام مرا به سردار برسانید و آنجا که رفتی زنگ بزن و گوشی را بگیر روی مزار سردار.

وی با اشاره به اینکه ما تنها کاروانی هستیم که هم کشیک های ما از آنان خواستند وقتی برگشتیم ابتدا حرم برویم؛ افزود: به ما گفتند مشهد که برگشتید، بیایید حرم تا شما را زیارت کنیم زیرا شما زائر سپهبد سلیمانی هستید.

خوش احوال اظهار داشت: باور نمی کردم این افتخار نصیب ما بشود و به زیارت سردار سلیمانی بیاییم؛ من دیدم روی مزار ایشان نوشته «سرباز قاسم سلیمانی» و این  برای ما خیلی جای حرف دارد.

وی بار دیگر با قدردانی از مردم و مسئولین استان کرمان، تصریح کرد: کرمانی ها مردمانی قدردان امام رضا علیه السلام هستند و اگر سال آینده هم بگویند باز کرمان می آیم و از همه خواهران و برداران تشکر که خیلی محبت دارند.

خادم آستان قدس رضوی با بیان اینکه امسال به من قول دادند هشت زندانی{جرایم غیر عمد} به اسم امام هشتم در استان کرمان آزاد می شوند؛ افزود: آن زندانیانی که مسئولین امر صلاح می دانند را آزاد کنند.

وی بهترین خاطره این سفر را حضور در منزل شهدا و زیارت شهید سلیمانی عنوان و بیان کرد: قول دادم به مشهد که برگشتم در اولین کشیک حرم، سلام و ثواب آن را و خدمت آن روز برای مردم کرمان باشد.

خوش احوال با بیان اینکه 40 مداح و 30 سال خادم آستان قدس رضوی است؛ گفت: اهل مادیات نیستم و از این راه مداحی امر معاش نمی کنم و تاکنون یک قران نگرفتم زیرا آنقدر خدا و اهل بیت و امام حسین و امام رضا یاری کردند که نیاز به هیچ چیز ندارم و خدا را شاکرم.

وی ادامه داد: من اربابی دارم که همه چیز به من داده؛ حرم که می روم می گویم آقا جان! نمی دانم دیگر چه بخواهم. هر چه صلاح می دانی اما فقط نوکری ات را از من نگیر./1325/د102/ق

منبع: شبستان

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات