۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۵۷۱۵۱
نماینده ولی فقیه در کرمان:

دشمنان با ترویج مد‌های غربی جوانان را از مسیر دین دور می‌کنند

دشمنان با ترویج مد‌های غربی جوانان را از مسیر دین دور می‌کنند
امام جمعه کرمان گفت: اهمیت دادن به مد، بازی کردن در میدان دشمن است و دشمنان با ترویج آن اجازه نمی‌دهند، جوانان به سمت دین و مذهب کشیده شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در دیدار جمعی از کارکنان سازمان بسیج جامعه زنان با امام جمعه استان به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی بحث حضور زنان در حوزه‌های انقلابی و ارزشی به ویژه در بسیج به عنوان لشکر بزرگ و پشتوانه قوی برای جامعه است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: حوزه فعالیت و حضور زنان بسیار وسیع و تاثیرگذار بوده و همواره در کنار مردان حضوری موفق داشتند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها یک روحیه دارند که به درون و خلق و خوی آنها و یک رویه به ظواهر آنها برمی‌گردد، افزود: حجاب در رویه و عفاف در روحیه وجود دارد که هر دو ارزش‌های مهم دینی هستند و بر همین اساس دین حجاب را در دستور کار قرار داده  و هر جا مسئله‌ای اولویت داشته است، دین جزئیات آنها را بیان کرده است.

امام جمعه کرمان بیان داشت: در اسلام در بحث پوشش بیش از ۱۵ گزاره وجود دارد اما دنیا در بعد منفی عمل کرده زیرا می‌داند از راه پوشش تهاجم فرهنگی زیادی ایجاد می‌کند.

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: بسیاری از مدهای امروزه، پشت صحنه حساب شده‌ای دارند که توسط دشمنان ما برای سرگرم کردن جوانان و دورکردن آنها از اسلام و انقلاب ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تهاجم فرهنگی، بدبین کردن جوانان نسبت به مسجد و طلاب است که آسیب زیادی به خانواده‌ها وارد می‌کند.

امام جمعه کرمان افزود: اهمیت دادن به مد، بازی کردن در میدان دشمن است و دشمنان با ترویج آن اجازه نمی‌دهند، جوانان به سمت دین و مذهب کشیده شوند.

وی با اشاره به اینکه مستحبات مرزی‌ست که واجبات آسیب نبینند، تصریح کرد: پوشش‌های برتر نیز دقیقا همین گونه بوده و سپری هستند برای اینکه به پوشش واجب آسیبی نرسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: ما با جوانانی سروکار داریم که مانند گذشته‌ها نیستند و به اطلاعات زیادی از راه‌های مختلف دسترسی دارند، هدایت این افراد نسبت به جوانان گذشته بسیار سخت‌تر است اما متاسفانه افراد ارزشی ما در چنین جامعه‌ای منفعل می‌شوند در صورتی که جبهه حق نباید منفعل شود و این‌جا نقش بسیج بسیار مهم است، زیرا در تمام رده‌ها نفوذ دارد.

وی با ذکر این مطلب که هنگامی که ادارات و ارگان‌هایی که در دست مسؤولان است، از نظر حجاب و عفاف درست شود، وضعیت خیابان‌های ما نیز بهتر می‌شود، گفت: به بسیج امید زیادی داریم، زیرا کارهای بسیاری می‌تواند انجام دهد و دارای ظرفیت فوق‌العاده است و توانمندی دارد که برای آن نیاز به اتاق فکر، مطالبه‌گری و نشست با مدیران و پیشنهادات منطقی و علمی به آنها دارند.

حضور 305 هزار زن بسیجی در استان کرمان

اکرم رنجبر مسئول بسیج جامعه زنان اظهار کرد: بسیج عمومی زنان یکی از بزرگترین تشکل‌های زنان در سطح کشور است و در استان ۳۰۵ هزار زن بسیجی و ۱۵۰ هزار عضویت فعال و مابقی عادی است که در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و به ویژه در اردوهای جهادی فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: هفت هزار و ۹۳ کارگاه همسرداری در پایگاه‌های شهر کرمان و ۳۶۰ مورد تامین جهیزیه و تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک از فعالیت‌های بسیج زنان بوده و به برکت کنگره شهدا زنان فعال عرصه دفاع مقدس را شناسایی کردیم که ۹۲ زن ایثارگر در سطح استان داریم.

رنجبر ابراز داشت: از سال ۹۷ حدود چهار کتاب تالیف کردیم و در بحث فضای مجازی کانال در مسیر آرامش مشاوره مذهبی راه‌اندازی شده و همچنین گروه سربازان مادر برای جهادگران تشکیل و کارگاه‌های مادرانه و دخترانه برگزار و پیاده‌روی‌های عفاف و حجاب و اهدای گل به افراد بدحجاب اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت جریان‌سازی در بخش عفاف و حجاب در دو سطح کلان و خرد می‌طلبد که فضاسازی بیلبوردهای شهری به این امر اختصاص داده شود و همچنین از صدا و سیما، موسسه سراج و بخش فرهنگی سپاه در راستای تکریم خانواده بحث عفاف و حجاب را به طور ویژه پیگیری کنند.

رنجبر با تاکید بر ترویج و تبلیغ پیوند فاطمی گفت: در سراسر استان سال گذشته یک هزار و 200 زوج و امسال ۴۰۰ زوج داشتیم و امیدواریم، این سبک زندگی را سرلوحه کار قرار دهند./1325/د102/ق

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات