۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۵۸۰۷۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

بعد اجتماعی کرونا باید در حوزه علوم انسانی مورد تحلیل قرار گیرد

بعد اجتماعی کرونا باید در حوزه علوم انسانی مورد تحلیل قرار گیرد
حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه حوزه علوم انسانی رفتار‌ها را مدیریت می‌کند، گفت: بعد اجتماعی کرونا باید در حوزه علوم انسانی مورد تحلیل قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در ستاد استانی مبارزه با کرونا، با تحلیل نگاه شیوه مدیریت رفتار‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که اگر انسان اشرف مخلوقات است، علوم انسانی نیز اشرف علوم است و سایر علوم ابزاری هستند که باید در اختیار رفتار‌های انسانی و اجتماعی قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه علوم انسانی رفتار‌ها را مدیریت می‌کند، افزود: در بحث کرونا با پدیده اجتماعی چند بعدی رو به رو هستیم که تا الان عمدتا از پایگاه علوم تجربی و به صورت خاص دانش پزشکی به آن پرداخته ایم که ناظر به فیزیک بدن انسان است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه مجموعه بهداشت و درمان به عنوان فرماندهان میدان مبارزه با کرونا تا کنون خوش درخشیده اند و این جای تشکر دارد، ابراز کرد: به گفته کارشناسان عمده مبتلائان استان مربوط به اجتماعات با محوریت مجالس ختم و شادی است که باید این اتفاقات از نگاه علوم اجتماعی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در همه این اجتماعات، هیجان بر تدبیر غلبه دارد و همین امر سبب می‌شود مردم کرونا را جدی نگیرند، تصریح کرد: در مجالس شادی و ختم، انسان یا بسیار خوشحال است و یا اینکه بسیار ناراحت که در هر دو حالت نمی‌تواند رفتاری عاقلانه و مبتنی بر تدبیر داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با طرح این سؤال که آیا در چنین شرایطی الزامات دولتی و اداری می‌تواند به همراهی اجتماعی مردم منجر شود یا خیر؟ گفت: باید این موضوع و عدم همراهی مردم در دو حوزه کوتاه مدت و بلند مدت مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود مراکز علمی استان این پدیده اجتماعی را مورد تحلیل قرار دهند، افزود: باید نخبگان استانی و بومی کارگروهی ذیل اداره کل امور اجتماعی استانداری تشکیل دهند و به صورت کوتاه مدت به بررسی این مسأله بپردازند و تحلیل کنند در چنین شرایطی باید چه جایگزینی برای مراسمات به مردم معرفی کنیم تا مورد قبول عموم قرار گیرد.

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: به لحاظ بلند مدت نیز پیشنهاد می‌شود مراکز دانشگاهی پایان نامه‌های دانشجویان را به این سمت سوق دهند و الزام باشد که به تحلیل این مسائل پرداخته تا راهکار‌ها مشخص شود./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات