۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۵۸۰۹۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در گفت وگو با رسا:

شورای نگهبان سد استوار و مستحکمی در برابر بدخواهان نظام است

شورای نگهبان سد استوار و مستحکمی در برابر بدخواهان نظام است
نماینده مجلس خبرگان رهبری نقش حیاتی شورای نگهبان را صیانت از قانون اساسی و شرع دانست و گفت:این نهاد سد استوار و مستحکمی در برابر بدخواهان نظام و غربگرایان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان به تبیین جایگاه و اهمیت نقش این نهاد در نظام اسلامی پرداخت و گفت: براساس تصریح قانون اساسی و تأییدات امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب، نهاد محترم شورای نگهبان، تضمین مشروعیت نظام و نظارت بر عملکرد مسؤولان است.

وی نقش حیاتی  شورای نگهبان را صیانت از قانون اساسی و شرع دانست و گفت: فقها و حقوقدانان‎ شورای نگهبان باید بررسی کنند تا افرادی خواهان متصدی مسؤولیت برای نمایندگی مجلس و قوه مجریه شوند که از  شایستگی ها  و صلاحیت شرعی و قانونی برخودار باشند و همچنین آنها نباید با نظارت خود اجازه دهند اسلام در عرصه اجرا و قانون گذاری دستخوش تغییرات شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه برخی درصدد تخریب و تضعیف جایگاه شورای نگهبان در کشور هستند، گفت: شورای نگهبان از تمامیت انقلاب، اسلامیت نظام و قانون اساسی دفاع  می کند، از این رو تحمل این نهاد برای غربزدگان و نفوذی‎های داخلی مشکل است؛ زیرا این نهاد را مانع دستیابی آنها به آمال و آرزوهای غرب گرایانه و غیر اسلامی خودشان  می دانند.

نماینده مجلس خبرگان، شوراری نگهبان را سد استوار و مستحکمی در برابر بدخواهان نظام و غرب گرایان خواند و افزود: فقها و حقوقدان‎ان شورای نگهبان مورد تأیید نظام هستند؛ از این رو هر کاندیدا و نامزد انتخاباتی ادعایی علیه شورای نگهبان را مطرح می کند و اگر در موردی درباره کاندیداها در شورای نگهبان حرف دارند، قانون، راه را برای بررسی و شکایت باز گذاشته  است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، وجود نهاد شورای نگهبان قانون اساسی را برای نظام اسلامی یک ضرورت خواند و اظهار کرد: غربی ها و نفوذی­ ها درصدد هستند که اسلام و قانون اساسی در جامعه اجرا نشود؛ بدین جهت هر چقدر بدخواهان می خواهند علیه  شورای نگهبان فریاد بزنند؛ اما ادعاهای خلاف و کذب آنها علیه نهادهای نظارتی و حکومتی نظام غیرقابل پذیرش است./998/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
تهاجم رسانه ای دشمن به شورای نگهبان بخاطر ایستادگی آن در برابر نفوذ دشمنان است.
0
0