۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۵۲۶۴۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

مردم ایران با تکیه بر فرهنگ دینی در امتحان کرونا سربلند می‌شوند

مردم ایران با تکیه بر فرهنگ دینی در امتحان کرونا سربلند می‌شوند
نماینده خبرگان رهبری یکی از فلسفه های بلایا و سختی ها را بیداری انسان ها دانست و گفت: مردم ایران با تکیه بر فرهنگ دینی از امتحان کرونا سربلند خارج می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که وجود بلایا و سختی ها در زندگی ابعاد مختلفی دارد، گفت: یکی از ابعاد این است که بشر به عجز و ناتوانی خود اقرار و اعتراف کند و بداند که اراده خداوند بر جهان حاکم است.

وی افزود: باید با این حوادث و سختی ها بیشتر به عظمت خداوند متعال پی ببریم و بابت قصور و تقصیرها به درگاه الهی استغفار کرده و به اولیای الهی پناه ببریم که این یکی از فلسفه های بلایا و شدائد در زندگی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شیوع کرونا در ایران با شیطنت ها و کینه های دشمنان همراه بوده است، اظهار داشت: در این بلیه جهانی دشمنان کینه توز اسلام تا توانستند به مقدسات آسمانی و به دین و دینداران از سر کینه و حقد خود تاختند.

وی ادامه داد: در این قضایا یکی از مسائلی که ظهور برجسته پیدا کرد غربت اسلام، دین و اولیای الهی و حوزه های علمیه و روحانیت بود و دشمنان تا توانستند علیه دیانت و معنویت و علیه روحانیت و حوزه های علمیه کینه توزی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با ابراز امیدواری برای عزت و اقتدار بیشتر اسلام و نظام اسلامی ابراز داشت: دشمنان از هر فرصتی حتی از بیماری کرونا استفاده می کنند تا به مقدسات و ارزش ها حمله کنند و دعا، نیایش، التجا به درگاه الهی و توسل به اهل بیت(ع) را مورد هجمه قرار دهند و فضای پلیدی علیه باورهای دینی ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: البته در طول تاریخ همواره کسانی تمام توان خود را برای ضربه زدن و از بین بردن باورها و ارزش ها به کار گرفتند اما در نهایت متقین پیروز خواهند شد، به عنایت الهی و به برکت فرهنگ دینی ایران اسلامی از این امتحان نیز با موفقیت و عزت سربلند خواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مردم نباید در این شرایط به تبلیغات سوء و هجمه های دشمنان اعتنا کنند، مردم باید از فرصت استفاده کرده و با تقویت ارتباط معنوی خود و توکل و توسل، صبر و شکیبایی پیشه کنند و به تقدیر الهی راضی باشند.

وی اضافه کرد: مردم حتما باید به دستورالعمل های بهداشتی مسؤولان امر در حد وظایف واجب دینی اهتمام داشته باشند تا بتوانیم سریعتر بر این ویروس منحوس چیره شویم، از همه دست اندرکاران و مسؤولان مقابله با کرونا به ویژه پزشکان و پرستاران فداکار تشکر می کنیم و از مسؤولان می خواهیم با ایجاد هماهنگی های لازم و همدلی بیشتر با توکل بر خدا این بحران را مدیریت و مهار کنند، مردم اطمینان داشته باشند که از این مرحله هم با سربلندی عبور خواهیم کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات