۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۵۸۱۴۷
آیت الله سلیمانی در گفت و گو با رسا:

حوزه و خبرگان جامعه برای غفلت زدایی از مسؤولان مطالبه گری کنند

حوزه و خبرگان جامعه برای غفلت زدایی از مسؤولان مطالبه گری کنند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه حوزه، روحانیت و خبرگان جامعه این است که باید اصول و مبانی انقلاب را از دستگاه اجرایی کشور، قوه قضائیه و قوه مقننه مطالبه کنند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به اشاره به وجود اصول و مبانی دقیق در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: تردیدی نیست که نظام الهی ما با یک اصول و مبانی روشن و دقیق به وجود آمده است و امام امت مکرر آن مبانی و اصول را برای مردم بازگو کرده است.

وی با اشاره به تدوین اصول انقلاب در قالب ولایت فقیه از سوی امام خمینی(ره) گفت: امام راحل بدون هیچ ملاحظه ای، مجموعه اصول و مبانی انقلاب اسلامی(اعم از عدالت اجتماعی، مساوات، رفع ظلم و تضعیف و اجحاف، تأمین معیشت، حفظ عزت و کرامت مردم و استقلال میهن) را در قالب ولایت فقیه مدون کرد و به مردم شناساند و مردم نیز با این مبانی به صحنه مقابله و مبارزه با رژیم شاهنشاهی رفتند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وظیفه حوزه، روحانیت و خبرگان جامعه این است که باید این اصول و مبانی را از دستگاه اجرایی کشور، قوه قضائیه و قوه مقننه مطالبه کنند.

وی به اهمیت مطالبه گری در عدم گرفتاری دولتمردان به خواب غفلت، افزود: مقام معظم رهبری مکرراً مسأله مطالبه گری در متن جامعه، روشنفکران، دانشجویان و حوزویان را یادآوری کرده اند که باید روحیه مطالبه گری داشته باشیم تا خواب غفلت دولتمردان را گرفتار نکند.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: با توجه به اصول و مبانی انقلاب، در چه جایگاهی قرار داریم و آیا توانستیم تمام آن اصول را عملیاتی کنیم؟ اگر نتوانسته ایم، باید علل و عوامل آن را بررسی کنیم؛ باید این مطالبه گری در بین طلاب عزیز و روحانیت شریف نسبت به دستگاه های اجرایی، تقنینی و قضایی جامعه وجود داشته باشد./822/ت302/ق

ارسال نظرات