۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۵۸۲۱۰
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی:

زیارت اهل‌بیت قدم گذاشتن از وادی ظلمت به وادی نور است

زیارت اهل‌بیت قدم گذاشتن از وادی ظلمت به وادی نور است
استاد حوزه علمیه سرمنشأ همه نورها را نور خداوند متعال دانست و گفت: ائمه(ع) چراغ نور خداوند هستند و زیارت آنها انسان را از ظلمت خارج و به وادی نور می‌کشاند.

به گزارش سرویس حوزه و ورحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقرحیدری کاشانی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه ۳۵ سوره نور ابزار کرد: این آیه معروف به آیه نور است و در روایتی آمده که هر فرد این سوره را در خانه تلاوت کند خداوند او و خانواده او را از لذت جویی‌های حرام حفظ می‌کند و عفت را برای او تضمین می‎کند.

وی با بیان اینکه سرچشمه تمام نورها در عالم نور خداوند است، افزود: زیباترین، لطیف‌ترین، سریع‌ترین و سرچشمه حیات، انرژی و زندگانی نور است و اگر نور خورشید که یکی از جلوه‌های کوچک نور است نباشد زمین به یک قبرستان بزرگ تبدیل می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: امروزه دانشمندان با علم تجربی به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از مریضی‎ها و بیماری‎های جسمانی از کمبود نور در وجود انسان شکل می‌گیرد و اگر نور وجودی انسان بالا رود علاوه بر بیماری‌های روحی، بیماری‌های جسمانی او هم درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه در پرتو درمانی، سلول‌های سرطانی به وسیله نور درمان می‌شوند، گفت: در تفاسیر مختلف عبارت «نور علی نور» در آیه ۳۵ سوره نور به «امام بعد امام» تعبیر شده است به این معنی که هدایت واقعی در سایه نور ولایت امام معصوم(ع) محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی زیارت امامان معصوم(ع) را مهاجرت از وادی ظلمت به وادی نور و نورانیت دانست و افزود: اگر حیات مادی ما وابسطه به نور خورشید است حیات معنوی ما هم وابسطه به نور خداوند است و ما باید به دنبال سرچشمه های نور خداوند در زمین که ائمه(ع) هستند برویم.

وی با اشاره به روایات متعدد، ائمه(ع) را چراغ‎های نورانی خداوند خواند و گفت: پیامبر(ص) فرموده است که هر فردی ائمه(ع) را دوست داشته و ولایت آنها را بپذیرد من بهشت را برای او ضمانت می‌کنم؛ بنابراین سرچشمه نور، خداوند است و در درجه بعد نور نبوت، امامت، ولایت و مهدویت است.

استاد حوزه علمیه دعا، نماز اول وقت، طلب علم و انجام هر کار خیری را قدم گذاشتن در وادی نور دانست و تأکید کرد: زیارت اولیاء خدا چه از راه دور و چه نزدیک سیر در وادی نور است و زائر حقیقی اهل‌بیت(ع) با قدم گذاشتن به وادی نور نه فقط از ظلمت گناهان گذشته پاک می‌شود بلکه گناهان آینده او نیز با توفیقاتی که پیدا می‌کند از بین می‌رود./1350/د102/ف

ارسال نظرات