۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۶۵۸۲۵۳
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

زیان اصناف آسیب‌دیده از کرونا به حداقل برسد

زیان اصناف آسیب‌دیده از کرونا به حداقل برسد
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به زیان‌های کرونا به اقتصاد و سلامت خانواده‌ها، گفت: زیان اصناف آسیب‌دیده از کرونا با پرداخت تسهیلات و حمایت‌های مالی باید به حداقل برسد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار استاندار اصفهان با اشاره به آسیب‌هایی که بیماری کرونا به اقتصاد و سلامت جامعه وارد کرده است، اظهار داشت: این بیماری ضررهای فراوانی را برای خانواده‌ها به همراه داشته و بخشی از اصناف زیان دیده‌اند که لازم است با ایجاد راهکارهایی این زیان‌ها و آسیب‌ها جبران شود و به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: همچنین برخی از صنف‌ها به واسطه گران شدن اجناس و دارایی‌هایشان سود کرده‌اند و برخی زیان دیده‌اند که می‌توان با کمک اتاق اصناف، صنف‌های زیان‌دیده‌ شناسایی شوند و با ارائه تسهیلات و سایر راهکارهای ممکن از آنان حمایت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: ایجاد تعطیلی برای کنترل بیماری کرونا کار اشتباهی است و بهتر است فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و همه از ماسک استفاده کنند تا این بیماری منحوس کنترل شود، به گفته کارشناسان درصد بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا در حال حاضر سابقه مسافرت و یا شرکت در مراسم عروسی و عزا را داشته‌اند.

وی با اشاره به حاشیه‌های به وجود آمده برای وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی گفت: صحیح نیست که به وزیری که مجلس شورای اسلامی دعوت شده نسبت دروغ‌گویی داده شود، بنده از این اقدام مجلس که جایگاه نخبگان است، ناراحت شدم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره مسیر صحیح را به همه ما نشان می‌دهند و برای همه مشخص کردند که این‌گونه رفتارها صحیح نیست، لازم است تا عملکرد مسئولان اجرایی را از همه نظر بررسی کرد و خدمات شایسته آنان نادیده گرفته نشود.

وی با اشاره به افزایش شدت تحریم‌ها در ماه‌ها اخیر عنوان کرد: اقتصاد کشور هنوز وابسته به نفت است و این وابستگی، به اقتصاد کشور آسیب می‌زند و درآمدهای دولت را با چالش مواجه کرده است.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: بنده همواره اشتباهات دولت را گوشزد کرده‌ام و از مسئولان استانی و کشور خواسته‌ام تا راهکارهایی را به کار گیرند که معیشت مردم تقویت شود و رفاه آنان افزایش یابد، نباید سیاست‌ها به گونه‌ای باشد که به مردم فشار وارد شود و تولیدکنندگان از تولید ناامید شوند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: دریافت مالیات از افرادی که بدهی مالیاتی دارند کاملاً صحیح و بر اساس قانون است اما نباید به همه این افراد سریعاً برچسب "فرار مالیاتی" را چسباند، بلکه باید در مراحل ابتدایی از آنان خواست تا مالیات خود را بپردازند، حتی اگر فرد سرمایه‌گذار، مالیات بدهکار است نباید به او توهین کرد بلکه می‌توان راهکاریی ایجاد کرد که این فرد در شرایط سخت اقتصادی، بتواند مالیات خود را بپردازد و واحد تولیدی آن تعطیل نشود.  

حمایت از اصناف آسیب‌دیده با پرداخت تسهیلات

استاندار اصفهان در این دیدار با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: پرداخت تسهیلات و وام‌ها با بهره پایین و مدت زمان تنفس بالا در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم به هر شکل ممکن از اصناف و خانواده‌هایی که به واسطه بیماری کرونا آسیب‌دیده‌اند حمایت کنیم.

عباس رضایی افزود: خوشبختانه با همکاری سازمان برنامه و بودجه‌ای، بودجه‌های مناسبی برای تداوم اجرای پروژه‌های زیرساختی استان اصفهان جذب شده است./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات