۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۵۸۲۶۹
امام جمعه همدان:

نگاه مسؤولان به عرصه فرهنگ باید تغییر کند

نگاه مسؤولان به عرصه فرهنگ باید تغییر کند
امام جمعه همدان گفت: اگر بخواهیم نماز جمعه به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود، باید نگاه ما در عرصه فرهنگ تغییر کند و حاکمیتی و حکمرانی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شامگاه شنبه در آیین تکریم و معارفه مسؤولان سابق و جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همدان، با اشاره به سوابق حجت الاسلام مولایی؛ مدیر جدید دفتر نمایندگی در استان، مطرح کرد: ان شاء الله با همکاری و وحدت همه نهادها و ایجاد ارتباط خوب بین آن ها، شاهد انجام وظایف ارگان های مختلف در حوزه نماز جمعه باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت نماز جمعه، اظهار کرد: اقدامات ویژه ای بعد از انقلاب اسلامی رخ داد که از مهم ترین آن ها احیاء فریضه حج و نماز جمعه بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه افزود: نامیدن جایگاه نماز جمعه به عنوان یک قرارگاه فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب، به معنای احیای این امر مهم و لزوم توجه به آن مخصوصا بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به ضعف نگاه حاکمیت به مقوله فرهنگ، بیان داشت: اگر بخواهیم نماز جمعه به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود، باید نگاه ما در عرصه فرهنگ تغییر کند و حاکمیتی و حکمرانی باشد.

امام جمعه همدان ادامه داد: امروز باید فرمانده و پیشقراول عرصه فرهنگ، ائمه جمعه باشند و شورای مدیریتی استان هم بر مبنای مطالعات خود همین نظر را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تصریح نگاه حاکمیتی به عرصه فرهنگ، اظهار داشت: منظور از نگاه حاکمیتی این است که تمام حاکمیت در اختیار فرهنگ باشد نه الزاما نگاه دینی و فرهنگ دینی وجود داشته باشد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از ائمه جمعه گذشته در استان همدان، گفت: امروزه وظیفه ی ما با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، ارتقا و احیا امامت جمعه است و لذا وظیفه ی ما پیشرفت و حرکت رو به جلو و متوقف نشدن است./1403/د102/ب1

ارسال نظرات