۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۳۰۸
حجت الاسلام آزادی خواه:

دولت باید وزیر صمت را به مجلس معرفی کند

دولت باید وزیر صمت را به مجلس معرفی کند
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: رئیس‌جمهور باید وزیر صمت را به مجلس معرفی کند تا ما بتوانیم وضعیت بازار را کنترل کنیم تا این تورم و سختی‌ها را مدیریت کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس امروز (یکشنبه 29 تیرماه) در صحن علنی مجلس طی تذکر شفاهی با استناد به مواد 9 و 10 اصل 3 قانون اساسی اظهار داشت: کمکی که دولت دربحث کرونا در قالب سبدهای معیشتی انجام داد نتوانسته همه نیازمندان را پوشش د هد.

وی افزود: به بسیاری از خانواده‌هایی که به تشخیص نمایندگان نیازمند بودند کمکی نشده و آنها به ما مراجعه می‌کنند و ما پاسخی نداریم. حتی به نامه‌های ما هم پاسخی نمی‌دهند که فردی که با این کد ملی که شما گفته‌اید یارانه‌اش حذف شده و یا پول معیشتی به حساب آن واریز نمی‌شود به چه علت است؟! بنابراین این تبعیض ناروا است و من تقاضا دارم به عنوان معاون پارلمان رئیس جمهور دستور دهید که به این مسئله رسیدگی شود.

حجت الاسلام آزادی خواه با اشاره به بند 10 همین اصل درباره ایجاد نظام اداری صحیح  و حذف تشکیلات غیرضروری، گفت: سرمایه‌گذار به شهرستان می‌آید اما بروکراسی اداری آن سرمایه‌گذار را پشیمان می‌کند بنابراین همکاران عزیز پنجره واحد را هماهنگ کنند تا مجوزهایی که سرمایه‌گذار برای تولید و اشتغال نیاز دارند انجام شده تا کار سریع‌تر انجام گیرد. 

وی با اشاره به مواد 22 آئین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی که گرانی و تورم و مشکلات در بازار وجود دارد مهمترین وزارتخانه ما یعنی وزارت صنعت و معدن که تسلط بر بازار دارد با سرپرست اداره می‌شود البته زحمات آنها نیز خوب است اما ما نیازمند وضعی در این زمینه هستیم تا نماینده بتواند سؤال کند تذکر دهد و کمک کند تا مشکلات مردم راحت‌تر حل شد. 

وی خطاب به معاون پارلمان رییس‌جمهور گفت: آقای امیری !امیدواریم اینگونه نباشد که به دنبال انفکاک دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی باشید و دولت سپس وزیر معرفی کند چرا که مسئول همه کارها وزارت صنعت و تجارت است و رییس‌جمهور باید وزیر معرفی کند تا ما بتوانیم وضعیت بازار را کنترل کنیم تا این تورم و سختی‌ها را مدیریت کنیم./998/د102/ق

ارسال نظرات