۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۵۸۳۱۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نماز جمعه دژ مستحکم انقلاب در برابر دسیسه‌های استکبار جهانی است

نماز جمعه دژ مستحکم انقلاب در برابر دسیسه‌های استکبار جهانی است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نماز جمعه دژ مستحکم انقلاب اسلامی در مقابل افکار و دسیسه‌های شوم رژیم‌های پلید و استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست تصویری ائمه جمعه، با اشاره به در پیش بودن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: اولین نماز جمعه ایران در سال 58 به امامت آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد و از آن زمان تاکنون این پایگاه مهم عبادی سیاسی منشأ خیرات و برکات زیادی بوده است.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در پنجم مرداد سال 58 حکم به برپایی اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی را صادر کرد، اضافه کرد: درواقع یکی از نعمت‌های الهی به مردم ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 57، برپایی صفوف نماز جمعه با حضور گسترده مردم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در اوایل انقلاب نماز جمعه در تمامی مناطق برگزار نمی‌شد اما امروز این آیین عبادی و سیاسی در تمامی مناطق استان‌ها و شهرستان‌ها با حضور مردم متدین و مؤمن بر پا می‌شود که این از برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: حضور مردم در صفوف نماز جمعه با این شور و همدلی نشان‌دهنده اتحاد و بیعت هفتگی آنان با ولایت و انقلاب است.

وی اظهار کرد: یکی از صحنه‌های بی‌بدیل وحدت در انقلاب اسلامی حضور مردم در نماز جمعه است که این خود نشان‌دهنده ایستادگی آنان بر آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بر این اساس باید گفت نماز جمعه یک دژ مستحکم انقلاب اسلامی در مقابل افکار و دسیسه‌های شوم رژیم‌های پلید استکبار جهانی است.

وی گفت: خطبه‌های نماز جمعه مردم را با مسائل روز آشنا کرده و باعث روشنگری و روشنفکری آنان در تمامی مسائل معنوی و سیاسی جامعه می‌شود؛ ازاین‌رو باید اهتمام جامعه و مسؤولان نسبت به نماز جمعه روزبه‌روز افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درواقع اهمیت و اثرگذاری نماز جمعه به‌اندازه‌ای بالا است که بنا به فرموده امام خمینی (ره) اگر انقلاب و نظام اسلامی برای ما چیزی به‌جز نماز جمعه باقی نمی‌گذاشت، باز هم برای ما کافی بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات