۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۵۸۳۵۴

روایتی متفاوت از زندگی حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در کتاب "طائر قدسی"

روایتی متفاوت از زندگی حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در کتاب
روایتی از زندگی سراسر زهد و مجاهدت و پارسایی، عالم عامل، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی، در کتابی با عنوان "طائر قدسی" به قلم حسین معلم دامغانی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، کتاب طائر قدسی اثر جدید استاد حسین معلم، به عنوان روایتی متفاوت از زندگی عالم ربانی و عارف سالک، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مسیح شاهچراغی دامغانی (رحمة الله علیه) از اساتید حوزه‌های علمیه و علمای نامدار استان سمنان، که فضائل اخلاقی و کرامات نفس زکیه اش همواره زبانزد مردمان دیندار دیار عالم پرور قومس بوده است، در ۲۵۰ صفحه توسط انتشارات تجویدیان قم منتشر شد.

حسین معلم دامغانی در مجلد طائر قدسی، نخست روایتی موشکافانه و متفاوت از ابعاد مختلف زندگی استاد عالیقدر اخلاق، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مسیح شاهچراغی دامغانی را نگاشته و در بخش‌های دیگر این کتاب ضمائمی همچون، زندگی خود نوشت این روحانی مجاهد و وصیت نامه ایشان -که برای نخستین بار منتشر می‌شود- را آورده است.

پیوست سوم کتاب طائر قدسی، بخش معرفی آثار ابوالشهید حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مسیح شاهچراغی، مشتمل بر ۴۰ دفتر از جمله مجموعه اشعار با عنوان اشک روان، تلخیص بحارالانوار در پنج جلد، ایتام آل محمد (ص) و... است که برخی از این آثار تاکنون چاپ شده است.

نویسنده همچنین در بخش پایانی این کتاب، مجموعه خاطرات برخی از علمای بزرگ پرورش یافته حوزه علمیه کهن دامغان و همرزمان مسیح دیار قومس در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، درباره این شخصیت عالیقدر مردمی و حوزوی، از جمله آیت الله سید محمود ترابی، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد ترابی، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان و حجت الاسلام والمسلمین علی معلی و حاج علی اکبر فرحزاد را به رشته تحریر درآورده است.

شایان ذکر است، پیش از این نیز در جریان برگزاری آئین بزرگداشت عالم ربانی، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مسیح شاهچراغی (رحمة الله علیه)، کتابی با عنوان "مسیح دلها" درباره زندگی، شخصیت و فعالیت‌های ایشان منتشر شده بود و در آینده نزدیک نیز کتابی با عنوان "سید مسیح شاهچراغی به روایت اسناد ساواک" توسط مؤسسه بیت الهدی قم، منتشر خواهد شد.

گفتنی است، عالم جلیل القدر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید مسیح شاهچراغی دامغانی، در سال ۱۳۰۲ هجری خورشیدی در خانواده‌ای عالم پرور از روستای حسن آباد دامغان چشم به جهان گشود، وی تحصیلات حوزوی خود را در حوزه علمیه کهن و مطرح دامغان زیر نظر اساتید و علمای بزرگی همچون آیت الله میرزا آقا ترابی، آیت الله میرزا آقا عالمی، آیت الله خیری و آیت الله نصیری گذراند؛ این روحانی مجاهد و انقلابی علاوه بر سوابق درخشان مبارزاتی، بیش از ۵۰ سال در حوزه علمیه دامغان تدریس کرد و در سال ۱۳۹۱ به لقاء الله پیوست./۹۷۷/پ210/ب1

سایز عکس مناسب نیست///کتاب
جواد رمضانیان
ارسال نظرات