۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۵۸۴۳۶
حجت الاسلام رهبر:

دشمن شناسی ویژگی حوزه انقلابی است

دشمن شناسی ویژگی حوزه انقلابی است
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حوزه انقلابی باید حساس به مسائل و بیدار باشد، گفت: حوزه باید مردم شناس باشد تا بداند چگونه مردم را در مسیر انقلاب اسلامی هدایت کند.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی برخاسته از حوزه علمیه است، گفت: انقلاب اسلامی از حوزه علمیه سرچشمه گرفته است و این حوزه بود که انقلاب را رقم زد.

وی در ادامه اظهار کرد: امام خمینی و علمایی که در صف مبارزه با طاغوت بودند همگی از بطن حوزه علمیه هستند و رهبر معظم انقلاب هم یک مرجع تقلید و عالم حوزوی هستند، بصیرت و بینش و مبارزه‌ای که علما بر مبنای آن انقلاب اسلامی را با یاری مردم به ثمر رساندند برخاسته از مبانی دینی و تعالیمی است که در حوزه های علمیه فراگرفته‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه باید حوزه انقلابی بماند تا انقلاب استوار باشد، تصریح کرد: فرصت‌هایی که برای حوزه‌های علمیه در عرصه انقلاب اسلامی و خدمت به انقلاب وجود دارد، اگر رویکرد انقلابی در حوزه علمیه وجود نداشته باشد از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام رهبر با تأکید بر توجه حوزه‌های علمیه به ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید زمان شناس باشند و زمان را به درستی درک کنند، حوزه برای انقلابی بودن باید دشمن شناسی، راه صحیح خدمت به مردم و انقلاب اسلامی، ولایت مداری و ولایت شناسی، حساسیت نسبت به حوادث و رخدادها و بیداری و هشیاری را سرلوحه فعالیت‌ها و اقدامات خود قرار دهد.

وی با اشاره به نقش ویژه و پررنگ حوزه‌های علمیه در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید انقلابی‌گری خود را تقویت کنند، فقه و زمان شناسی و دشمن شناسی و مردم شناسی را در حوزه‌های علمیه باید در کنار هم قرار داد تا شاهد حوزه انقلابی باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان بر ضرورت توجه حوزه‌های علمیه بر نیازهای فکری و فرهنگی جامعه در مسیر انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: باید بدانیم در عرصه تبلیغ، تدریس و تألیف چه مسائلی را برای مردم ارائه دهیم تا یاری رسان انقلاب اسلامی و ادامه دهنده مسیر انقلاب باشند و حوزه بتواند مردم را در مسیر انقلاب اسلامی به درستی هدایت کند./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات