۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۵۸۵۱۷
مدیر حوزه علمیه ایلام:

مؤمن با بصیرت در برابر مکتب های فکری غرب پیروز است

مؤمن با بصیرت در برابر مکتب های فکری غرب پیروز است
مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: دینداری که بصیرت را پیشه راه خود می سازد در مقابل جهان مادی، «ایسم» ها و مکتب های فکری غربی همیشه پیروز و موفق است.

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: یکی از خصیصه های حوزه های علمیه تداوم آموزش ها و نبود تعطیلی در امر تعلیم و تربیت است.

مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: با وجود اینکه کرونا به معنای واقعی سیستم آموزشی کشور و حتی دیگر بخش ها را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است، ولی بازهم حوزه های علمیه در این مدت و شرایط ویژه تلاش های بسیاری برای استمرار آموزش ها داشته اند که این امر ستودنی است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه زیرساخت بخش فکری و عقیدتی جهان اسلام است، افزود: در هجمه فرهنگی و رسانه ای دشمنان همیشه حوزه های علمیه و دیگر مراکز فکری جهان اسلام مورد تهاجم و جنگ نرم دشمنان بوده اند، اینجاست که به فرموده مقام معظم رهبری باید همه با بصیرت عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی ادامه داد: انسان دیندار بسیار با ارزش است، ولی باید فردی که صفت دینداری دارد، از صفت بصیرت دینی نیز برخوردار است و اگر خدایی ناکرده تنها در مسیر دینداری صرف حرکت کند بی شک به بن بست روبرو خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: از این رو دیندار بابصیرت هرگز در مقابل افکار و عقاید الحادی کم نخواهد آورد و فردی که بصیرت را پیشه راه خود می سازد در مقابل جهان مادی، «ایسم» ها و مکتب های فکری غربی همیشه پیروز و موفق است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر آهنگ تبلیغات رسانه های بیگانه اشاره کرد و افزود: رسانه های دشمن در این روزها به دنبال ایجاد یک آشوب دیگر در مملکت هستند و این مهم را از انسجام خبری آنها به خوبی می توان دریافت، لذا اینجاست که انسان مومن نیازمند بصیرت است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی بیان کرد: تا زمانی که بصیرت در جامعه به ویژه در نسل جوان و طلبه جاری باشد، جریان های مادیگرایانه غربی و لیبرالی کاری از پیش نخواهند برد.

مدیر حوزه علمیه ایلام اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری حوزه های علمیه باید همچنان انقلابی بمانند تا پروژه نفوذ دشمن خنثی شود./1404/ت310/ب1

ارسال نظرات