۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۵۸۵۲۲
معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران:

تهذیب و اخلاقیات زیربنای حوزه های علمیه هستند

تهذیب و اخلاقیات زیربنای حوزه های علمیه هستند
معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران گفت: مسأله تهذیب و اخلاقیات زیربنای حوزه های علمیه محسوب می شوند.

حجت الاسلام سیدجمال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه طلاب و حوزویان همیشه پیش قراول کمک و حضور در عرصه های ملی بوده و هستند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران گفت: حضور جهادی، بی منت و ادعا در رزمایش کمک مؤمنانه از بارزترین این حضور طلاب می باشد که این امر برای حوزه های علمیه کشور مایه برکت و البته مباهات می باشد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلاب بیان داشت: حوزه های علمیه به مانند دانشگاه ها مراکز علمی و فکری هستند با این تفاوت که در حوزه های علمیه موضوع تهذیب و اخلاق یکی از محورهای تعلیم و تربیت است.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اخلاق زمینه ساز رشد علمی طلاب در حوزه ها و مدارس علمیه است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه همیشه موضوع تهذیب در بین طلاب را نصب العین خود قرار داده اند از این رو همواره به طلاب تاکید می کنیم که در کنار علم آموزی و فراگیری علوم دینی مسئله اخلاقیات را نیز مدنظر داشته باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کامیاران تصریح کرد: بنابراین طلبه ای که تهذیب را به حاشیه ببرد و تنها در مباحث علمی خود را تقویت کند هرگز نمی تواند در آینده برای جامعه اسلامی مفید باشد.

این استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: از این روست که مساله تهذیب و اخلاقیات زیربنای حوزه های علمیه محسوب می شوند، زیرا طلاب و روحانیون به عنوان نمایندگان دین در انظار مردم دیده می شوند.

وی اخلاق را مایه امسال انسان از بزه ها و خطاها عنوان کرد و اظهار داشت: عالم بدون تعهد همانند سربازی است که اسلحه در دست دارد ولی هیچ تعهدی به هم رزمانش ندارد، لذا علم بدون اخلاقیات نه تنها مفید نیست، بلکه یک خطر بالقوه برای جامعه انسانی است./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات