۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۵۸۵۵۱
آیت الله صدیقی:

بلاها نتیجه گناهان است

بلاها نتیجه گناهان است
آیت الله صدیقی بلاها را نتیجه گناهان بیان کرد و گفت: ویروس کرونا نیز به عنوان بلای الهی نتیجه گناهان بشریت است، باید عبرت گرفته و به سوی خدا برگردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسم شام شهادت حضرت جواد(ع) در حرم مطهر رضوی، گفت: خداوند انبیا را به دو امتیاز علم و عصمت ممتاز کرده است که این علم انبیا اکتسابی نیست بلکه علم لدنی است.

وی مقام امامت ائمه را برتر از مقام نبوت و رسالت انبیا بیان و اظهار کرد: برخی از انبیا علاوه بر این که دارای مقام نبوت و رسالت بودند، مقام امام را نیز داشتند و خداوند آن ها را نام برده و می فرماید:«ما این ها را امام قرار داده ایم.»

آیت الله صدیقی به ویژگی های امام اشاره و ابراز کرد: امام مردم را به امر خدا هدایت می کند، مجتهد استنباط کرده و نظر خود را به عنوان برداشت از آیات و روایات مطرح می کند ولی امام بلندگوی خدا است، از خود حرفی ندارد و هرچه بگوید خدا گفته است، هدایت این ها به امر خدا است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بیان داشت: نه تنها علم انبیا وحی، الهام، اشراق و ایجاز الهی است بلکه کار آن ها هم عینیت وحی است؛ نماز شب، احسان، جهاد و عمل انبیای الهی وحی خدا بوده است، خداوند می فرماید:«ما وحی به این ها کردیم » بنابراین کاری که امام انجام می دهد از جانب خدا است.

وی افزود: خداوند در قرآن می فرماید:«وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَینا إِلَیهِمْ فِعْلَ اَلْخَیراتِ وَ إِقامَ اَلصَّلاةِ وَ إِیتاءَ اَلزَّکاةِ وَ کانُوا لَنا عابِدِینَ»، خداوند همه کار انبیا را عبادت بیان می کند و می فرماید:«این ها به هر مقامی از موقعیت های اجتماعی، معنوی، ایجازی و کرامتی برسند، خود کاره ای نیستند، کار این ها عبادت است.»؛ هیچ کسی با زحمت و تلاش به این مقام نمی تواند، برسد؛ این فضل خداست که به هر کسی که خواسته است این مقام را داده است.

آیت الله صدیقی امام جواد(ع) را مظهر جود و کرم بیان و ابراز کرد: امام محمد تقی(ع) سفره گسترده جود خدا و مظهر کرم خدا است علاوه براین که کرم داشت سفارش حضرت رضا(ع) به ایشان در مورد داشتن کرم این بخشش را مضاعف کرده بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به علم سرشار امام جواد(ع) در سن کودکی، گفت: امام جواد در سن کودکی به امامت رسید، این حضرت معجزه های زیادی داشت، در علم و دانش پرده ها را کناز زد و در مناظره ها هر چه از ایشان می پرسیدند بی درنگ پاسخ می دادند.

وی شهادت امام جواد(ع) را معلول بیان مسأله فقهی خواند و افزود: مناظره و شکست در برابر امام جواد(ع) برای کسانی که سنی از آن ها گذشته و دوره های تحصیلی را گذرانده بودند سخت آمده  بود و به معتصم گفتند که این ها اظهار نظر کرده و همه را تحت شعاع خود قرار می دهند و برای ملک تو خطر دارند پس معتصم تصمیم به قتل حضرت گرفت.

آیت الله صدیقی بلاها را نتیجه گناهان بیان کرد و گفت: هر گناهی مربوط به ناسازگاری ها، بی بند و باری، حرام خوری، قطع صله رحم و بی توجه به حقوق ضعفا است، این ویروس کرونا نیز به عنوان بلای الهی نتیجه گناهان بشریت است باید عبرت گرفته و به سوی خدا برگردیم.

وی افزود: امسال بی سابقه است، این بلا موجب ایجاد موج جدایی شده است، خانه خدا و بقیع زائر ندارد و در تاریخ به یاد نداریم حج  که از ارکان دین خدا است، تعطیل شود و وقتی حج تعطیل شود، بوی عذاب الهی می آید که باید جدی گرفته و استغفار کنیم که اگر توبه شود، خدا این مرض و ناامنی را از بین می برد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات