۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۵۸۲۶۱
آیت‌الله صدیقی:

حوزویان با همه وجود از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند

حوزویان با همه وجود از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند
آیت‌الله صدیقی خدمت به مردم را بارزترین ویژگی طلاب و حوزویان برشمرد و گفت: حوزویان با همه وجود از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز صبح در چهارمین سلسله نشست های اخلاقی ویژه مدیران، معاونان و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران که در این مرکز مدیریت برگزار شد، گفت: عالم دنیا مدرسه است و تمام مخلوقات کلمات و کتاب الهی هستند.

وی بابیان اینکه خداوند وجود مطلق است، ادامه داد: انسان همواره در محضر خداوند متعال است، آدمی اگر این را باور داشته باشد چگونه می‌تواند حضرت حق را فراموش کند؟

آیت‌الله صدیقی ظاهر و باطن هستی را سراسر نشانه و آیات خداوند متعال دانست و ابراز کرد: یکی از امور تعجب‌انگیز آن است که انسان از خود وجودی‌اش غفلت کند؛ امام علی(ع) می‌فرمایند: من در عجب هستم از افرادی که به دنبال گمشده خودشان هستند اما خود گمشده‌ خویش را جستجو نمی‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) غفلت از خدا را بدترین نوع فراموشی بیان کرد و گفت: انسان اگر در همه حالات خداوند را فراموش نکند هرگز گرفتار غفلت یعنی دام ابلیس نمی‌شود.

وی خدمت به مردم را بالاترین فضیلت خواند و اظهار داشت: آدمی اگر اهل جهاد نباشد نمی‌تواند به حیات طیبه دست یابد؛ کسانی که دغدغه خدمت به مردم‌دارند برگزیدگان الهی هستند.

آیت‌الله صدیقی یکی از شاخصه‌های مهم حوزویان را خدمت به مردم برشمرد و اظهار داشت: یک حوزوی واقعی همواره خود را خادم مردم دانسته و با همه وجود از مشکلات دیگران گره‌گشایی می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه طلبه ریزه‌خوار امام زمان(عج) است، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خانه امام زمان(عج) هستند اگر کسی با همه وجود و خالصانه وارد این خانه شود دیگر از حضرت جدا نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه عالم شدن به درس خواندن و مکتب رفتن نیست بلکه درگرو خداترس بودن است، گفت: جاهل از خداوند پروا ندارد و محبت و رحمت الهی را نمی‌بیند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات