۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۵۸۲۲۴
آیت الله صدیقی:

طلبه بدعت ستیز است

طلبه بدعت ستیز است
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه طلبه بدعت ستیز است، گفت: طلبه برای صیانت از دین با طاغوت مبارزه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز ظهر در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام رضا(ع) این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: همه حوزه‌های علمیه باید با محوریت قرآن اداره شوند؛ فقه، کلام، ادبیات، اصول و منطق حوزه باید بر مبنای آیات قرآن کریم باشد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم سفره الهی است، ادامه داد: خداوند متعال دوست دارد بندگانش از این سفره بهره‌مند شوند و این سفره برای همه گسترانده شده است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان به‌واسطه قرآن کریم می‌تواند از ظلمات خارج شود، عنوان کرد: قرآن کریم نورالله، کلام‌الله و کتاب الله است که بدل ندارد. نجات بشر در همه اعصار منحصر به هدایت قرآن کریم است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه تدبر درآیات قرآن کریم انسان را در مسیر سعادت و مقصد اعلی قرار می‌دهد، اظهار داشت: اگر نمازمان ناقص است باید بدانیم که آن نماز نمی‌تواند ارتباط ما را با خداوند برقرار کند.

وی قرآن را علم دانست و گفت: خداوند این علم را در قلب پیامبر اکرم(ص) قرارداد؛ اگر کسی بخواهد عطش آدمیت و خلافت اللهی خود را از دریای این علم برطرف سازد باید به‌واسطه امام علی(ع) اقدام کند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه طاغوت همواره درصدد ضربه زدن به جامعه ایمانی است، اظهار داشت: طلبه باید سنگر نشین و آماده دفاع از حق باشد؛ کسانی که همواره اهل سکوت هستند و انتقادی از عملکرد طاغوتیان، مستکبران و ظالمان ندارند نمی‌توانند خود را مطیع خاندان عصمت و طهارت(ع) بدانند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: طلبه ظلم‌ستیز بوده و همواره با طاغوت و بدعت مبارزه می‌کند و می‌داند زندگی جهادی دشمن ساز است و همیشه دشمن دارد.

وی با تأکید بر اینکه طلبه باید همواره در حال ذکر باشد، عنوان کرد: همه افعال و رفتار طلبه باید با یاد الهی همراه باشد و هنگام درس خواندن بداند که برای خدمت به خلق و صیانت از دین الهی مشغول علم‌آموزی است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: طلبه باید علم را از قرآن و عترت بگیرد تا به نحو احسن خادمی خاندان عصمت و طهارت را انجام دهد؛ مبارز بودن، انقلابی بودن و جهادی بودن لازمه حرکت در مسیر امام صادق(ع) است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: همه گرفتاری‌ها از ناحیه خود انسان است، هر محرومیتی که آدمی دارد به خودش برمی‌گردد، طلبه اگر احساس می‌کند حال طلبگی و معنوی ندارد و خود را در محضر امام نمی‌بیند باید خودش را ارزیابی کند تا مشکل را بیابد.

وی افزود: گاهی یک فکر ناشایست انسان را از عالم غیب جدا کرده و موجب سلب توفیق می‌شود از این رو است که توصیه شده انسان در همه حالات باید اهل مراقبه باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرضیه خورشیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
بسیار عالی وبامشخص کردن خط صحیح اخلاقی وتربیتی ومسولیت پذیری یک طلبه شاخصه ها را معین فرمودند خدا حافظ علما باشد ممنون از برگذاری این کلاسها توفیق روز افزون اسلام ومسلمین
0
0