۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۶۵۸۱۶۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

تقویت ایمان و توکل بر خدا بهترین راه تبدیل تهدید به فرصت است

تقویت ایمان و توکل بر خدا بهترین راه تبدیل تهدید به فرصت است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تهدید کرونا را با تقویت ایمان و توکل می توان به فرصت تبدیل کرد، گفت: عمل به دستورات الهی در ابتلائات میزان سنجش توکل مؤمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، جمعه‌شب در مراسمی که به مناسبت ایام زیارتی امام رضا(ع) از سوی هیأت سید الساجدین(ع) به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: اتصال به کلام اهل‌بیت(ع) و آیات قرآن کریم زمینه سعادت انسان را فراهم می‌آورد.

وی یکی از دلایل مشکلات بشری را بی‌توجهی به فرامین قرآن و عترت بیان کرد و ادامه داد: دستورات ائمه اطهار(ع) در ذیل آیات قرآن کریم دافع و رافع همه ابتلائات بوده و دور شدن از خاندان عصمت و طهارت(ع) معلول بسیاری از مشکلات است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی بابیان اینکه ذی‌قعده ماه امام رضا(ع) است، عنوان کرد: از امام رضا(ع) سؤال شد حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه از احدی جز خداوند نترسی؛ بنابراین لازم است خداوند متعال نزد انسان بزرگ و غیر او کوچک باشد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه در ابتلائات و سختی‌ها نباید ایمان و توکل انسان ضعیف شود، اظهار داشت: باایمان و توکل است که انسان می‌تواند از ابتلائات سربلند خارج شود؛ بنابراین تهدید کرونا را می‌توان با تقویت ایمان و توکل به فرصت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: خداوند هرگز اجازه نمی‌دهد کسی که به او توکل کرده ضایع شود؛ آدمی اگر خود را عبد بداند در همه امور به یاری پروردگار اعتماد می‌کند و می‌تواند به بالاترین مراتب انسانی دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی اضافه کرد: اگر کسی خدا را در همه شئون زندگی خود ببیند هرگز از امرونهی الهی نافرمانی نمی‌کند که مرتکب معصیت شود؛ سعادت انسان درگرو اعتماد و انجام دستورات الهی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان اگر در وادی غیر قرار گیرد خداوند او را به همان غیر واگذار می‌کند، گفت: مؤمن همواره خود را تحت تکفل خداوند قرار می‌دهد؛ امروز فضای مجازی سبب شده ارتباط با نامحرم بسیار عادی و حریم‌ها شکسته شود و تنها یاد و توکل به خداوند است که می‌تواند انسان‌ها را از این فضا نجات دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در اوج ابتلا تنها از خداوند متعال یاری خواستند و سیره اهل‌بیت(ع) چیزی جز این نیست برای همین در اوج سختی و دشواری می‌فرمایند ما چیزی جز زیبایی ندیدیم./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
از هر دست بدی، از همون دست پس میگیری
0
0