۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۵۸۵۸۹
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان:

طلاب پس از هجرت، مورد حمایت قرار گیرند

طلاب پس از هجرت، مورد حمایت قرار گیرند
آیت الله کعبی گفت: هجرت پس از کسب توانمندی‌های علمی و اخلاقی و قدرت تأثیرگذاری و برخورداری از صلاحیت‌های لازم باید صورت بگیرد.
آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: هجرت طلاب، علما و فضلا برای تحصیل تقوا و توانمندی برای رسالت‌ها و مأموریت‌های روحانیت یک سنت دیرپای حوزوی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هجرت، ریشه در فرهنگ قرآن، سنت و سیره اهل بیت (ع) و علمای بزرگ دارد، خاطرنشان کرد: هجرت پس از کسب توانمندی‌های علمی و اخلاقی و قدرت تأثیرگذاری و برخورداری از صلاحیت‌های لازم باید صورت بگیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هجرت علما و شخصیت‌های تأثیرگذار بر هجرت طلاب و شاغلان به تحصیل اولویت دارد، بیان داشت: در هجرت، شخصیتی که بنابر مهاجرت دارد باید با مراجع و بزرگان حوزه‌های علمیه و مدیران ارشد در حوزه و نظام برای پر کردن خلأها، مشورت‌هایی انجام بدهد.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه طلبه و روحانی پس از مشورت برای هجرت، مورد حمایت قرار بگیرد، ادامه داد: شبکه‌ای از علما، فضلا و روحانیت تأثیرگذار مهاجر می‌توانند جریان سازی کشوری در عرصه تحصیل معارف اسلامی و تبلیغ اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت (ع) داشته باشند.

وی گفت: روحانیت تأثیرگذار در بحث هجرت می‌توانند در زمینه کمک برای اداره استان و تقویت نظام اسلامی ایفای نقش کنند هر چند که آسیب‌های موجود فراروی روحانیت مهاجر، شناسایی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: نقاط ضعف و قوت آسیب‌های هجرت روحانیت به صورت آماری شناسایی شود و طرح تحولی برای ارتقا و کارآمدی روحانیت مهاجر و ایجاد فرهنگ مهاجرت در میان علما تهیه گردد./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
هجرت طولانی طلاب قبل از کسب امادگی ها وتوانمیدیها وبرخورداری از فضایل علمی واخلاقی ومهارتی وبصیرتی نه تنها مفید نیست بلکه مضر است. انچه مورد تاکید ایت الله کعبی وسایر بزرگان است. هجرت علماء است . نه طلاب غیر پخته تیتر خبر نیاز به اصلاح دارد. موفق باشید
1
0